آغاز فعالیت نمایشگاه قرآن و عترت قم
کد خبر: 3812349
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳

آغاز فعالیت نمایشگاه قرآن و عترت قم

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: در هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت و رسانه‌های دیجیتال حدود چهل غرفه در زمینه دستاوردها، برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی حضور دارند.

آغاز فعالیت نمایشگاه قرآن و عترت قمبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، سید موسی حسینی کاشانی شامگاه پنجشنبه 26 اردیبهشت در آیین افتتاحیه هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت و رسانه های دیجیتال که شامگاه پنجشنبه بیست و ششم اردیبهشت ماه 1398 در مجتمع ناشران گفت: خوشحال هستیم که امسال هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت و رسانه های دیجیتال را به مناسبت ماه مبارک رمضان توانستیم افتتاح کنیم .
وی درباره برنامه‌های نمایشگاه این دوره اعلام کرد: نمایشگاه قرآن و عترت فرصت خوبی برای ارائه  آخرین دستاوردهای موسسه های قرآنی در زمینه های مختلفی همچون نرم افزار های قرآنی، کتاب هایی در زمینه آموزش و علوم قرآنی است که می توانیم در این نمایشگاه شاهد ظهور خدمات ویژه آنها باشیم.
حسینی کاشانی با اشاره به تاریخ نمایشگاه و استفاده عموم مردم گفت: این نمایشگاه فرصتی است برای همگان که به مدت 10 روز از ساعت 21:30 تا 1:30 بامداد هر شب تا دوم خردادماه سال جاری از قشرهای گوناگون و در سنین مختلف به ویژه علاقه مندان به قرآن و مباحث مرتبط با آن از این نمایشگاه بهره ببرند. 
وی در ادامه گفت: حدود 40 غرفه مختلف در زمینه های گوناگون در این نمایشگاه برپاشده است که بیش از 10 موسسه قرآنی فعال استان در این نمایشگاه دستاوردها، برنامه ها و فعالیت های قرآنی خود را در این نمایشگاه به مخاطبان عرضه کرده اند و 10 غرفه رسانه های دیجیتال در ارتباط با مفاهیم و علوم قرآنی و برنامه های جنبی مانند برگزاری مسابقات قرآنی و فرهنگی و سرگرمی مشغول فعالیت هستند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان ارائه رشته های هنری در نمایشگاه ابراز کرد: امسال نیز شاهد حضور هنرمندان رشته های مختلف مانند خوشنویسی، نقاشی، سفالگری و هنرهای تجسمی در ارائه آثار مرتبط با مفاهیم قرآنی، مذهبی و معنوی هستیم که با استقبال گسترده مخاطبان روبرو شده است.
وی در توضیح تعویض قرآن های مستعمل و فرسوده با قرآن های نو تاکید کرد: یکی از مواردی که سال گذشته مورد استقبال مراجعان قرار گرفت، تعویض قرآن های فرسوده با قرآن های نو بود که امسال با وجود در مضیقه بودن مشکل کاغذ، سعی کردیم این امر در نمایشگاه انجام شود و مردم بتوانند برای تعویض قرآن های فرسوده به غرفه مربوط در این نمایشگاه مراجعه کنند. 
سید موسی حسینی کاشانی در پایان با بیان این که در این نمایشگاه تمام شرکت کنندگان از استان قم هستند، اعلام کرد: امسال در نمایشگاه قرآن کریم تهران نیز نزدیک به 30 موسسه و ناشر قرآنی استان قم در زمینه های مختلفی حضور فعالی دارند که این مسئله باعث رضایت ما از فعالیت های موسسات قرآنی است.
انتهای پیام
captcha