توصيه آیت‌الله دژكام به كشاورزان فارس برای پرداخت زكات
کد خبر: 3811275
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴

توصيه آیت‌الله دژكام به كشاورزان فارس برای پرداخت زكات

گروه اجتماعی ـ نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس طی پیامی به كشاورزان این استان توصيه كرد تا با پرداخت زكات فضای جامعه و زندگی خویش را معطر به عطر فرمان‌برداری از خداوند و مطهر از رجس و آلودگی كنند.

به گزارش ایكنا از فارس، در آستانه فرا رسیدن فصل برداشت محصولات كشاورزی، آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز پیامی خطاب به كشاورزان این استان صادر كرد.
در این پیام آمده است:‌
«الَّذِینَ إِنْ مَكَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّكَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنْكَرِ وَلِلَّهِ عَاقِبَةُ الْأُمُورِ؛ همان كسانى كه چون در زمین به آنان توانایى دهیم نماز برپا مى‌دارند و زكات مى‌ دهند و به كارهاى پسندیده وامى‌دارند و از كارهاى ناپسند باز مى‌دارند و فرجام همه كارها از آن خداست» (آیه 41 سوره حج)
زکات یکی از چهار شاخص نظام اسلامی است که تحقق نصرت الهی را به همراه دارد. یقینا تحقق زکات به معنای رفع فقر و کاستن از فاصله‌های طبقاتی است.
زکات به عنوان یک فریضه واجب، علاوه بر تاثیرات شگرف در تعادل بخشی و تنظیم روابط اقتصادی جامعه، روح و جان انسان را پاکیزه کرده و تطهیر می‌نماید.
دین مبین اسلام، برای بهره‌مندی مسلمانان از حداقل‌های زندگی و زدودن فقر فرهنگی و اجتماعی از جامعه اسلامی تدابیری را اندیشیده است. زکات همانند نماز از ضروریات دین محسوب شده، به گونه‌ای که، قبولی نماز را وابسته به پرداخت زکات دانسته است.
کشاورزان عزیز!
اینک که به فضل الهی با نزول فوق العاده رحمت بی پایان او در آستانه فصل برداشت محصولات زکوی واجب (گندم و جو) قرار گرفته و همزمانی آن با ماه پر خیر و برکت رمضان، ماه بندگی خدا و بخشندگی خالق، توام گشته، نوید آن است که ان‌شاءالله سال جاری زراعی‌، سالی پر برکت و با نشاط رقم خواهد خورد، لذا جا دارد سر بر آستان حضرت حق سائیده و شکر بی پایان به در‌گاه احدیت نثار داریم.
پر واضح است شرایط فعلی جامعه و مشکلات عدیده‌ی اقتصادی ایتام و نیازمندان، همت والا و دستان سخاوتمند تلاشگران عرصه کشاورزی را طلب می‌کند تا با همتی دو چندان در میدان مبارزه با فقر و بی عدالتی وارد شده و نهضت احیاء و ترویج زکات را بیش از گذشته نهادینه نمایند.
لذا اینجانب ضمن تقدیر و تشکر از همه کشاورزان زحمتکش استان که در طول سالیان گذشته نسبت به پرداخت این واجب الهی، همت گمارده‌اند، بار دیگر درخواست می‌‌نمایم همچون گذشته با پرداخت زکات، فضای جامعه و زندگی خویش را معطر به عطر فرمان‌برداری از خداوند و مطهر از رجس و آلودگی نمایند.
انتهای پیام

captcha