از رقابت‌‌های نزدیک در جشنواره «مدهامتان» تا نارضایتی از تفاوت میزان جوایز
کد خبر: 3809110
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲
برگزیدگان خوزستانی از جشنواره می‌گویند:

از رقابت‌‌های نزدیک در جشنواره «مدهامتان» تا نارضایتی از تفاوت میزان جوایز

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ برگزیدگان خوزستانی جشنواره «مدهامتان» به مواردی همچون اعتراض به نمره‌دهی داوران، گلایه از تفاوت میزان جوایز بخش آقایان و بانوان و کمبود جلسات تخصصی تلاوت قرآن در اهواز اشاره کردند.

کمبود جلسات تخصصی تلاوت قرآن در اهواز/ نارضایتی از تفاوت میزان جوایز آقایان و بانوان در مسابقات مدهامتاندر سیزدهمین جشنواره مسابقات قرآنی مدهامتان ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور، سه نماینده استان خوزستان در دو بخش آقایان و بانوان به رتبه‌های برتر دست یافتند. مینا چشم‌سبز از اهواز در رشته حفظ کل موفق به کسب رتبه اول و آمنه آلبوخنفر از شادگان در رشته قرائت موفق به کسب رتبه دوم شد. در بخش آقایان‏، خلیل سواری از اهواز رتبه سوم رشته قرائت تحقیق را به دست آورد.

در گفت‌وگوی ایکنا با این سه قهرمان قرآنی استان خوزستان به مواردی همچون دشواری دو مرحله‌ای برگزار شدن مسابقات قرآن، اعتراض به نمره‌دهی داوران، گلایه از تفاوت میزان جوایز بخش آقایان و بانوان و کمبود جلسات تخصصی تلاوت قرآن در اهواز اشاره شد. 

متن زیر گفت‌وگوی خبرنگار ایکنا خوزستان با برترین‌های قرآنی است.

سطح بالای مسابقات و رقابت نزدیک
مینا چشم‌سبز، حافظ کل قرآن کریم با تجربه دومین سال شرکت در مسابقات مدهامتان رتبه نخست رشته حفظ کل قرآن کریم شد.
وی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا بیان کرد: مسابقات به دلیل آنکه دارای دو مرحله مقدماتی و فینال بود، با سختی برگزار شد. سال گذشته مسابقات دو مرحله‌ای نبود و به طبع استرس آن هم کمتر بود. مسابقه اصلاً قابل پیش‌بینی نیست و رقیبان همه افرادی بودند که من در مسابقات اوقاف دیده بودم.

از کمبود جلسات تخصصی تلاوت قرآن در اهواز تا تفاوت میزان جوایز آقایان و بانوان در مسابقات مدهامتان

این حافظ کل قرآن کریم گفت: سؤالات در فینال بسیار مشابه یکدیگر بودند و داوران در این زمینه سخت‌گیری زیادی داشتند.
چشم‌سبز افزود: انتقادم به مسابقات در مورد تفاوت میان مبلغ جایزه بانوان و آقایان است و نسبت به این موضوع اعتراض دارم و همچنین دو سال است که جوایز مسابقات مدهامتان در مرحله استانی به برگزیدگان داده نشده است.

از داوری راضی نبودم
آمنه آلبوخنفر، قاری قرآن کریم که سال اول حضور خود در مسابقات مدهامتان را تجربه کرد، در رشته قرائت تحقیق رتبه دوم را به دست آورد.
وی بیان کرد: از داوری راضی نبودم؛ نمره صوت من در مرحله مقدماتی 13 و در فینال 15.75 بود. صوت من که تغییری نداشت پس بنابراین برای چه تا این حد تفاوت در نمره‌دهی دو مرحله بود؟ البته مسابقات از سطح بالایی برخوردار بود و شرکت‌کننده‌ای که بر کار مسلط نباشد نمی‌تواند در مسابقات حضور یابد.

از کمبود جلسات تخصصی تلاوت قرآن در اهواز تا تفاوت میزان جوایز آقایان و بانوان در مسابقات مدهامتان

وی در مورد تفاوت میزان مبلغ جوایز میان خانم‌ها و آقایان گلایه‌مند بود و گفت: مثلاً شرکت‌کننده هم رشته من در بخش آقایان که رتبه سوم شد به اندازه من که رتبه دوم شدم جایزه دریافت کرد. 

از کمبود جلسات تخصصی تلاوت قرآن در اهواز تا تفاوت میزان جوایز آقایان و بانوان در مسابقات مدهامتان

خلیل سواری، قاری قرآن کریم در این دوره از مسابقات کشوری مدهامتان رتبه سوم رشته قرائت تحقیق را به دست آورد.
وی در گفت‌وگو با ایکنا گفت: مسابقات در مشهد مقدس برگزار شد و در بخش نخست مرحله مقدماتی 40 قاری با یکدیگر رقابت کردند و 9 نفر به فینال راه یافتند. بیشتر شرکت‌کنندگان افرادی بودند که من در مسابقات اوقاف دیده بودم.

کمبود جلسات تخصصی تلاوت قرآن در اهواز
سواری گفت: نفر اول از مشهد بود و نفر دوم از تهران؛ جلسات تخصصی قرائت آنها بسیار زیاد و حرفه‌ای است اما ما در اهواز جلسات تخصصی تلاوت زیادی نداریم. آنها در تدریس‌شان پیگیر هستند. مثلاً اگر در یکی از جلسات مشهد یا تهران به قرآن‌آموز و قاری تکلیف داده می‌شود حتماً آن را برای جلسه بعد از او می‌خواهند اما در اهواز اینگونه نیست و به خاطر همین است که آنها خیلی موفق عمل می‌کنند.

انتهای پیام

captcha