اعزام برگزیدگان زنجانی جشنواره مدهامتان به مرحله کشوری
کد خبر: 3806891
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲

اعزام برگزیدگان زنجانی جشنواره مدهامتان به مرحله کشوری

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان زنجان از اعزام برگزیدگان مرحله استانی سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان به مرحله کشوری خبر داد و گفت: این مسابقات ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت‌ماه در مشهد برگزار می‌شود.

اعزام برگزیدگان زنجانی جشنواره مدهامتان به مرحله کشوریحجت‌الاسلام محمدنقی یارمحمدی، مسئول کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: برگزیدگان مرحله استانی سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان ۹ اردیبهشت‌ماه برای حضور در مرحله کشوری این رقابت‌ها به مشهد مقدس اعزام می‌شوند. این رقابت‌ها ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت‌ماه در مشهد برگزار می‌شود.
وی افزود: مرحله استانی این دوره از مسابقات در روزهای 25 و 26 بهمن‌ماه سال گذشته با حضور ۳۳۸ نفر از متسابقان در فرهنگسرای کوثر و دانشگاه علمی ـ کاربردی زنجان برگزار شد که 103 نفر از متسابقان خواهران و 235 نفر را برادران تشکیل می‌دادند.
یارمحمدی بیان کرد: شرکت‌کنندگان متشکل از در ۲ گروه سنی ۷ تا ۱۶ سال و ۱۶ تا ۳۰ سال و در ۲ بخش خواهران و برادران بودند و در رشته‌های حفظ کل و قرائت «تحقیق» برای گروه سنی ۱۶ تا ۳۰ و رشته‌های قرائت «ترتیل»، حفظ جزء ۳۰، اذان، قرائت تقلیدی، نقاشی آیات و قرائت نماز برای گروه سنی ۷ تا ۱۶ سال با یکدیگر به رقابت پرداختند.
مسئول کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان زنجان تصریح کرد: از بین متسابقین مرحله استانی این دوره از مسابقات در رشته قرائت تحقیقی بالای 16 سال، رسول حبشی و معصومه شامی، در رشته حفظ کل بالای 16 سال زینب غنی‌لو و امیرحسین احمدی، در رشته قرائت ترتیل زیر 16 سال امیرمحمد قدیمی و نرگس محمدلو، در رشته حفظ جزء 30 زیر 16 سال سیدحسین سعید و مائده جعفری و در رشته قرائت تقلیدی زیر 16 سال عرفان ذوالقدرنسب و مهدی کردلو به مرحله کشوری راه یافتند.
وی هدف از جشنواره قرآنی مدهامتان را کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی و هنری در قالب ایجاد رقابت سالم، ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به فعالیت‌های قرآنی، ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال قرآنی و ایجاد بستر مناسب برای حضور نوجوانان و جوانان در مسابقات اوقاف و سایر مسابقات ملی و بین‌المللی برشمرد.
یارمحمدی استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و قرآنی جهت تقویت بخش فعالیت‌های قرآنی در کانون‌های مساجد و آشنایی بیش از پیش مسئولان و مردم با استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی موجود در کانون‌های مساجد را از دیگر اهداف برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات قرآن مدهامتان دانست.
انتهای پیام

captcha