‌اختتامیه جشنواره مدهامتان در مشهد برگزار می‎شود
کد خبر: 3806679
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴

‌اختتامیه جشنواره مدهامتان در مشهد برگزار می‎شود

رئیس ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور گفت: مرحله اختتامیه جشنواره مدهامتان دوازدهم اردیبهشت در مشهد برگزار می‎شود.

به گزارش ایکنا، شبستان نوشت: حجت الاسلام و المسلمین «حبیب رضا ارزانی» گفت: امسال سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان برگزار شده و رقابت نهایی در مشهد مقدس انجام خواهد گرفت.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور افزود: مسابقات از دهم اردیبهشت آغاز خواهد شد و مراسم اختتامیه دوازدهم اردیبهشت پس از نماز مغرب و عشاء در مجتمع آفتاب ولایت مشهد برگزار می شود.

وی تصریح کرد: در مرحله استانی 32 هزار نفر شرکت کردند که این تعداد با در نظر گرفتن شرکت کنندگان در  رشته نقاشی به 37 هزار شرکت کننده  می رسد.

حجت الاسلام و المسلمین ارزانی اظهار داشت: شرکت کنندگان خانم و آقا هستند و یکی از ویژگی های این دوره مشارکت مخاطبان زیر 16 سال است.

وی ادامه داد: در مرحله استانی بجز رشته نقاشی که زیر 16 سال بوده است، 13 هزار و 733 نفر خواهر و 18 و 922 نفر برادر شرکت کرده اند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور افزود: تقریبا 350 تن از سراسر کشور در مسابقات نهایی که در مشهد برگزار خواهد شد، حاضر خواهند بود. نفرات برتر مسابقات استانی که در زمستان برگزار شد در رشته های قرائت، ترتیل، اذان، حفظ کل، حفظ اجزاء و نقاشی به رقابت پرداخته تا نفرات برتر در دوازدهم اردیبهشت معرفی شوند.

وی تأکید کرد: رشته نقاشی در موضوعات مشخص برای نوجوانان زیر 16 سال بوده و نفرات برتر باید به صورت زنده به مسابقه بپردازند.

حجت الاسلام و المسلمین ارزانی بیان داشت: ارزش های اخلاقی و داستان های قرآنی را در قالب نقاشی و عکس به این مسابقات اضافه کردیم و استقبال گسترده ای صورت گرفت.

وی ادامه داد: دبیرخانه دائمی در مشهد راه اندازی شده و قرار است مسابقات در این شهر برگزار شود.

دبیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور  با اشاره به همزمانی مراسم اختتامیه با روز معلم افزود: به دلیل تقارن روز معلم با مراسم اختتامیه یکی از معلمان قرآن نیز مورد تجلیل قرار خواهند گرفت و از حجت الاسلام و المسلمین راستگو نیز به عنوان فعال و معلم قرآنی تجلیل می کنیم.

انتهای پیام

captcha