برگزاری اختتامیه هشتمین جشنواره ملی «نماز و نیایش به روایت دوربین» در قم
کد خبر: 3803982
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷

برگزاری اختتامیه هشتمین جشنواره ملی «نماز و نیایش به روایت دوربین» در قم

گروه فرهنگی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از برگزاری اختتامیه هشتمین جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین در شهر قم خبر داد.

برگزاری اختتامیه هشتمین «جشنواره ملی نماز و نیایش» در قمبه گزارش ایکنا از قم، سیدموسی حسینی‌کاشانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، امروز، 26 فروردین‌ماه در نشست خبری «هشتمین  جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین» که در ساختمان ادار‌ه‌کل فرهنگ و ارشاد سلامی استان قم برگزار شد، گفت: اختتامیه هشتمین جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین به میزبانی استان قم، 9 تا 12 اردیبهشت‌ماه با به نمایش درآمدن آثار برگزیده، برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که نماز و نیایش از نگاه دوربین یعنی استفاده بهینه از هنر در معرفی ارزش‌ها و اعتقادات، افزود: روایات بسیاری در‌خصوص نماز و اهمیت آن وجود دارد، نماز، نماد و ستون دین اسلام است و اگر ما معتقدیم قم محوریت دینی در کشور دارد، باید جشنواره‌ای متناسب با همین نگاه در شهر قم برگزار شود، امسال هم مانند سال‌های گذشته، هشتمین دوره این جشنواره در شهر مقدس قم برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ادامه داد: نادیده گرفتن تاثیرگذاری یک فیلم حتی کوتاه در رابطه با نماز ممکن نیست و این مسئله بیانگر جایگاه هنر است، اگر از هنر و ویژگی‌های آن استفاده شود، شاهد تأثیرات شگرف آن خواهیم بود.

وی تصریح کرد: امسال با تلاش انجمن سینمای جوان، پشتیبانی اداره‌کل ارشاد قم و همکاری دیگر دستگاه‌ها، آثار بسیار خوبی از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره رسیده است، امیدواریم با اکران آثار بتوانیم به خروجی مطلوب از این جشنواره دست پیدا کرده و آثار را به نگاه مخاطب برسانیم.

حسینی‌کاشانی بیان کرد: آثاری که بعد از داوری به‌عنوان آثار برگزیده انتخاب می‌شوند، از طریق سینماها، صدا و سیما مراکز استان‌ها و در صورت ممکن صدا و سیمای مرکزی به اکران درمی‌آیند.

وی در‌خصوص جشنواره فیلم‌های موبایلی گفت: جشنواره فیلم‌های یک دقیقه‌ای موبایلی با موضوع «نماز» کار جدیدی است که امسال برای اولین بار فقط در استان قم اجرا شده است، این فیلم‌ها بیشتر قابلیت توزیع و پخش در فضای مجازی را دارند که این مسئله بیانگر اهمیت فضای مجازی است.

انتهای پیام

captcha