بهره‌مندی از عملکرد استدلالی در امر به معروف و نهی از منکر‌
کد خبر: 3797638
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵
حجت‌الاسلام آشتیانی تأکید کرد:

بهره‌مندی از عملکرد استدلالی در امر به معروف و نهی از منکر‌

گروه معارف ــ رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم گفت: برای امر به معروف و نهی از منکر، باید استدلالی عمل کرد نه با زور زیرا باور افراد دارای اهمیت است و باید روی آن کار کرد.

برای امر به معروف و نهی از منکر با زور عمل نکنیدبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام محمدرضا آشتیانی، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم، شب گذشته، 21 اسفندماه در نشست «منادیان معروف» که با حضور خادمان ستاد امر به معروف و نهی از منکر واحد مسجد مقدس جمکران و به منظور برنامه‌ریزی و آماده‌سازی این خدام برای خدمت‌رسانی فرهنگی به مسافران نوروزی این مسجد که در تالار عصر خورشید جمکران برگزار شد، گفت: وظیفه ما درخصوص امر به معروف و نهی از منکر فقط تذکر لسانی است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم افزود: این‌که محیط کمی بدتر شده‌ است، به خاطر این است که ما تذکر زبانی را هم ترک کردیم، اگر همه تذکر دهند کم‌کم افراد خاطی معتدل می‌شوند و لذا ما نباید از دادن تذکر زبانی بترسیم که مبادا به ما بگویند «به تو چه!»؛ به پیامبران حرف‌های بدتری می‌زدند و حتی آسیب می‌رساند اما آن‌ها دست از رسالت ارشادی خود برنمی‌داشتند.

وی با اشاره به این‌که در منطقه سه آموزش پرورش قریب به ۸۰۰ معلم زن و مرد برای امر به معروف و نهی از منکر آموزش دیده‌اند، اظهار کرد: آموزش و پرورش خیلی مهم است و متأسفانه ما در بعضی مدارس شاهد سر و وضع نامناسب دانش‌آموزان و بی‌خیالی مدیران آن مدارس بوده‌ایم که در موارد حاد از طریق نامه‌نگاری با مسئولان و مدیران مدارس و آموزش و پرورش نواحی اقدام کردیم که تا حدودی  بدحجابی در آن جا بهتر شده‌ است.

آشتیانی افزود: دشمن با تمام توان ظاهر شده تا به هر صورت وضع ما را به هم بریزد و در این راه از تمامی امکاناتش بهره می‌گیرد و ما باید مراقب آسیب‌های فضای مجازی باشیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی گروه‌های منادی امر به معروف و نهی از منکر در ادارات مختلف و اصناف، گفت: امیدواریم با این کار وضع مفاسد بهبود یابد، در این مسیر توانسته‌ایم گروه‌هایی را میان هنرمندان و بازیگران نیز جذب کنیم.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم امر به معروف و نهی از منکر را یکی از رسالت‌های انبیا از سوی خداوند دانست و تأکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید با زبان نرم باشد و لذا در قرآن خداوند از موسی(ع) نبی اولی‌العظم و هارون خواست که با زبان لطیف سراغ فرعونی که طغیان کرده، بروند.

آشتیانی با تأکید بر نقش باور افراد در اعمال آن‌ها تصریح کرد: برای امر به معروف و نهی از منکر‌، باید استدلالی عمل کرد نه با زور زیرا باور افراد است که مهم است و باید روی باور افراد کار کرد.

انتهای پیام

captcha