ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند تدوین برنامه ماندگار است
کد خبر: 3795419
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند تدوین برنامه ماندگار است

گروه اجتماعی ــ استاندار کردستان با تأکید بر اینکه امروز دیگر کارهای کلیشه‌ای و گذرا در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نمی‌تواند جوابگو باشد، گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند تدوین یک برنامه ماندگار و اثرگذار در جامعه است و باید این امر مورد توجه دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد.

به گزارش ایکنا از کردستان، بهمن مرادنیا، استاندار کردستان در شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان کردستان که امروز، 14 بهمن‌ماه در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: اهمیت موضوع ایثار و شهادت امروز دیگر بر کسی پوشیده نیست چراکه در قرآن کریم اهمیت آن بیان شده است.
وی با اشاره به اینکه زبان ما از بیان جایگاه و منزلت رفیع شهدا قاصر است، افزود: سال گذشته در یک بخشنامه به تمام ادارات اعلام شده که نسبت به سرکشی به خانواده شهدای تحت پوشش خود اقدام کنند و نسبت به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشند.
استاندار کردستان بیان کرد: موضوع شهدا را نباید منوط به روز 22 اسفندماه کنیم و بررسی مسائل و مشکلات خانواده شهدا و سرکشی و دیدار با آن‌ها را در طول سال مورد توجه قرار دهیم.
وی با تأکید بر اینکه امروز دیگر کارهای کلیشه‌ای و گذرا در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نمی‌تواند جوابگو باشد، اعلام کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند کار ماندگار و اثرگذار بین افراد جامعه است و باید این امر مورد توجه دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد.
مرادنیا عنوان کرد: در استان کردستان باید یک نماد کلی از شهدا و یا یک موزه ویژه شهدا که هم محل بازدید و هم محل یادآوری خاطرات و زندگی شهدا باشد، در سطح استان صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه ما امروز به جانبازان و ایثارگران و آزادگان که رزمندگان و شهدای زنده دوران دفاع هستند نیز نمی‌پردازیم، افزود: در حق جانبازان و آزادگان نیز ادای دین نکرده‌ایم و در حق آن‌ها کم لطفی شده است.
استاندار کردستان با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید در طول سال با چند برنامه شاخص و و ویژه صورت گیرد، افزود: باید با همفکری دستگاه‌های اجرایی استان چند برنامه اثرگذار و ماندگار در این راستا تدوین شود.
وی در پایان یادآور شد: جانبازان و آزادگان شاغل در ادارات را جمع کرده و در یک نشست و برنامه فرهنگی از آن‌ها بخواهیم تا خاطرات و سختی های دوران رزمندگی و اسارت خود را با زبانی ساده برای مردم بیان کنند.
ماموستا خدایی، امام جمعه سنندج در ادامه این جلسه اظهار کرد: به برکت خون شهدا عزت و ترقی امروز بر جامعه ما حکم فرما شده که موجبات شکست دشمنان را همواره به دنبال داشته است.
وی افزود: در این راستا و به منظور ادای دین به شهدا باید در اجرای برنامه‌هایی که برای گرامیداشت یاد و خاطر شهدا برگزار می‌شود، جدیت بیشتری داشته باشیم.
ماموستا خدایی تأکید کرد: به برکت خون شهدا ما امروز در کشور امنیت و آسایش داریم و از خدا می‌خواهیم به ما توفیق بدهد که راه آن‌ها را ادامه دهیم و موجبات عزت هرچه بیشتر نظام مقدس انقلاب اسلامی را فراهم کنیم.
انتهای پیام

captcha