بهترین راه مقابله با شیطان خودشناسی و خودسازی است
کد خبر: 3792439
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳

بهترین راه مقابله با شیطان خودشناسی و خودسازی است

گروه معارف ــ مسئول بسیج طلاب سپاه امام سجاد‌(ع) استان هرمزگان در جمع بانوان مبلغ گفت: بهترین راه مقابله با شیطان خودشناسی و خودسازی است.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین برزگر پور، مسئول بسیجبهترین راه مقابله با شیطان خودشناسی و خودسازی است طلاب سپاه امام سجاد‌(ع) استان هرمزگان در دوره آموزشی که با موضوع «شیطان و عاقبت پیروان شیطان» در سالن کنفرانس تبلیغات اسلامی در روز شنبه، ۴ اسفند‌ماه با حضور جمعی از بانوان مبلغ برگزار شد، اظهار کرد: واژه‌ شیطان، از ماده شطن یا یشطن به معنای خبیث و پست و دور شدن، آمده است.
مسئول بسیج طلاب سپاه امام سجاد‌(ع) استان هرمزگان با بیان اینکه خلقت شیطان از آغاز، خلقت پاک و بی‌عیب بود و موجودی از مخلوقات خداوند بوده است، عنوان کرد: به همین دلیل سالیان طولانی در صف مقربان درگاه خداوند و فرشتگان بزرگ جای گرفته بود.
حجت‌الاسلام برزگر عنوان کرد: اگر چه از نظر آفرینش همانند آن‏‌ها نبود، ولی با سوء استفاده از آزادی خود طغیان کرده و تکبر ورزیده و نسبت به خداوند تبارک و تعالی عصیان کرد، و پس از آن از درگاه خداوند رانده شده است.
این مدرس حوزه و دانشگاه تصریح کرد: برای آنکه با شیطان مقابله کنیم ابتدا باید خود شیطان را بشناسیم. بهترین منبع برای شناخت شیطان، شیطان‌پرستی و شیطان‌گرایی قرآن و سنت پیامبر اکرم‌(ص) و اهل بیت طاهرینش علیهم السلام است.
ابن مقام مسئول در پایان گفت: مردان الهی که به جایی رسیده‌اند و به قرب الهی نائل شده‌اند، با یاد خدا و ذکر او همیشه دل‌های خویش را جلا داده‌اند و نگذاشته‌اند که شیطان بر آن‌ها تسلّط یابد و ما نیز باید با استمداد از رحمت بیکران الهی، همیشه به یاد خدا باشیم و با ذکر نام و یاد او، شیطان را از خود برانیم.
انتهای پیام

captcha