رشد ۴۰ درصدی پرداخت زکات در فارس
کد خبر: 3777925
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳
بذرافشان خبر داد:

رشد ۴۰ درصدی پرداخت زکات در فارس

گروه اجتماعی - مدیركل کمیته امداد فارس گفت: مردم این استان در ۹ ماهه امسال بالغ بر ۳۲ میلیارد و ۵۴۰ میلیون تومان زکات پرداخت کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌كل كمیته امداد امام خمینی(ره) فارس، محمد بذرافشان، مدیرکل کمیته امداد استان فارس با بیان اینکه کل مبلغ پیش‌بینی شده درآمد زکات برای ۹ ماهه در استان فارس ۳۰ میلیارد تومان اعلام شده است، گفت: مردم نیکوکار این استان در ۹ ماهه امسال بالغ بر ۳۲ میلیارد و ۵۴۰ میلیون تومان زکات پرداخت کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد رشد داشته است.
وی با بیان اینکه مردم استان فارس امسال در ۹ ماهه بیش از ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان زکات فطره پرداخت کردند، افزود: بیش از ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات مستحبی و قریب به ۱۰ میلیارد تومان نیز زکات واجب پرداخت شده است .
بذرافشان با تصریح اینکه ۵۱۱ مُبلّغ افتخاری زکات برای ترویج زکات در شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند، گفت: اکنون ۲ هزار و ۳۹۶ عامل افتخاری زکات در شهرها و روستاهای استان به‌عنوان سفیران زکات مشغول فعالیت و ترویج زکات هستند.
مدیرکل کمیته امداد فارس با بیان اینکه ۷۳ درصد و معادل ۲۲ میلیارد تومان از محل جمع‌آوری زکات استان جهت امور محرومان و نیازمندان هزینه شده است، گفت: از درآمد کل زکات جمع‌آوری شده در استان ۲۷ درصد معادل ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نیز جهت پروژه‌های عمرانی مصرف شده است.
وی همچنین با اشاره به نحوه هزینه و موارد مصرف زکات جمع‌آوری شده در استان فارس تأکید کرد: پرداخت ۲۱۴ مورد کمک هزینه جهیزیه، ۳۰۲ مورد کمک هزینه مرمت مسکن و ۱۶۰ مورد کمک هزینه احداث مسکن،۸۲۴ مورد کمک هزینه درمان، ۴۲۲ مورد کمک هزینه تحصیل، ۲۲ مورد آزادی زندانی و ۹۶ هزار مورد کمک هزینه معیشت نیازمند از جمله موارد هزینه‌کرد زکات در ۹ ماهه امسال بوده است که در مجموع بیش از ۱۰۰ هزار نفر از محل وجوهات زکات کمک دریافت کردند.
انتهای پیام

captcha