جدیدترین آمار از آزمون حفظ قرآن ویژه کارکنان دولت
کد خبر: 3774759
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷

جدیدترین آمار از آزمون حفظ قرآن ویژه کارکنان دولت

گروه مسابقات ــ براساس آخرین آماری که از میزان استقبال کارکنان دولت از آزمون حفظ قرآن اعلام شده است، کارکنان وزارت صنعت، معدن و تجارت بیشترین استقبال را از این آزمون کرده‌اند.

جدیدترین آمار از آزمون حفظ قرآن کارکنان دولت

به گزارش ایکنا؛ به فاصله دو روز تا پایان ثبت‌نام برای حضور در آزمون حفظ قرآن ویژه کارکنان دولت، آخرین آمارها از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان به‌روزرسانی شده و آمارهایی جدیدی به آن اضافه شده است.
جدیدترین آمار مربوط به رده‌بندی استان‌ها براساس جمعیت است. تا پیش از این، رده‌بندی‌ها براساس تعداد ثبت‌نام‌کننده و بدون در نظر گرفتن جمعیت آن استان اعلام می‌شد که قاعدتاً استان‌هایی همچون تهران، خراسان رضوی و اصفهان که جمعیت بیشتری در مقایسه با سایر استان‌ها دارند در صدر قرار می‌گرفتند.
در این رده‌بندی استان‌های خراسان جنوبی، زنجان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، کردستان، سمنان، یزد، خراسان شمالی، کرمان و اردبیل رتبه‌های اول تا دهم این فهرست را از آن خود کرده‌اند. همچنین در انتهای این فهرست نیز نام استان‌هایی همچون بوشهر، هرمزگان، خوزستان، البرز و همدان به چشم می‌خورد.
تا روز اول دی‌ماه، 46 هزار نفر در آزمون ثبت‌نام کرده‌اند که به لحاظ تعداد ثبت‌نام‌کنندگان بدون احتساب جمعیت، استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارند.
در این رده‌بندی وزارت صنعت، معدن و تجارت که در فهرست قبلی جایگاه ششم را داشت به صدر فهرست آمده است. وزارت جهاد کشاورزی دومین نهاد دولتی است که کارکنان آن بیشترین استقبال را از آزمون داشته‌اند. همچنین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز سومین نهاد دولتی در این فهرست است و در سه رتبه برتر این فهرست نامی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به چشم نمی‌خورد.
آزمون حفظ قرآن ویژه کارکنان دولت بخشی از طرح بشارت ۱۴۵۲ است که با نام «آموزش سبک زندگی» و با محوریت حفظ و مفاهیم سوره‌های مبارکه «ناس» تا «زلزال» است. این دوره با مجوز سازمان اداری استخدامی کشور و به صورت هشت ساعت ضمن خدمت برای کارکنان دولت محاسبه می‌شود. هدف از این دوره ترویج فرهنگ و سبک زندگی قرآنی در میان کارکنان دولت و ایجاد انگیزه در میان آنها اعلام شده است.
افرادی که در این آزمون ثبت‌‌‌نام می‌کنند بعد از تکمیل فرایند ثبت‌نام به پایگاه مراجعه کرده و طی بازه زمانی بعد از ثبت‌نام تا روز آزمون به صورت مجازی طی ۱۶ جلسه حفظ و مفاهیم سوره‌های مبارکه ناس تا زلزال را فراخواهند گرفت. جلسات آموزش مجازی این دوره به مدت ۱۰ دقیقه خواهد بود. بعد از آن نیز آزمون این دوره به صورت سراسری برگزار می‌شود و جوایزی به پذیرفته‌شدگان اهدا خواهد شد.
یادآوری می‌شود زمان ثبت‌نام برای حضور در این آزمون تا روز چهارم دی‌ماه ادامه دارد. همچنین، کارکنان دستگاه‌هایی دولتی می‌توانند تا آن تاریخ به پایگاه www.quranedu.ir مراجعه و برای ثبت‌نام اقدام کنند.

انتهای پیام 

captcha