جزئیات سی‌وهشتمین مسابقات قرآن آجا/ ارزیابی حافظان قرآن به منظور اعطای ارشدیت
کد خبر: 3774484
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳
رئیس مرکز قرآن ارتش اعلام کرد:

جزئیات سی‌وهشتمین مسابقات قرآن آجا/ ارزیابی حافظان قرآن به منظور اعطای ارشدیت

گروه مسابقات ــ سرهنگ دوم مهدی میدانی با اعلام جزئیات برپایی مرحله نهایی سی‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن آجا، گفت: از برنامه‌های معیّن شده رقابت و ارزیابی سه روزه حافظان قرآن پایور و وظیفه به منظور اعطای ارشدیت بهره‌مند می‌شویم.

سرهنگ دوم مهدی میدانی، رئیس مرکز قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش (آجا)، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا گفت: مرحله نهایی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم ارتش ویژه کارکنان پایور و وظیفه از دوم تا پنجم دی‌ماه در مرکز آموزش پشتیبانی نزاجا برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه مسابقات فوق همراه با هفدهمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان دانشگاه‌های ارتش جمهوری برپا خواهد شد، اظهار کرد: طی این دوره از مسابقات 153 نفر در بخش کارکنان پایور، 93 نفر در بخش کارکنان وظیفه و 77 نفر در بخش دانشجویان حضور دارند.
میدانی اضافه کرد: این مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ 1، 3، 5، 10، 15، 20 و 25 جزء و کل و همچنین مفاهیم در دو سطح یک (زیر دیپلم) و دو (بالای دیپلم) براساس تفسیر جزء 21 آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به نوآوری‌های این دوره از مسابقات بیان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی مقرر شده است این مسابقات به میزبانی ادارات عقیدتی ـ سیاسی یکی از نیروهای پنجگانه دریایی، هوایی، پدافند هوایی، زمینی و ستاد آجا برگزار شود که امسال این مسابقات بنا بر قرعه انجام شده و به میزبانی نیروی زمینی در تهران و با حضور مسئولان و هماهنگی سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش در تراز ارتش جمهوری اسلامی ایران اجرا می‌شود.
رئیس مرکز قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش اضافه کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری طی این دوره از مسابقات در بخش کارکنان پایور حفظ سه جزء و در بخش دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیز حفظ یک جزء را اضافه کردیم.
وی با پرداختن به برنامه‌ریزی مدونی که برای برپایی مسابقات انجام شده است، گفت: طی روز اول مسابقات دانشجویان در تمامی رشته‌ها و همچنین رشته مفاهیم به صورت کتبی و در تمامی سطوح کارکنان پایور و وظیفه و دانشجویان انجام می‌شود. در روز دوم نیز رقابت در رشته‌های حفظ با دو گروه داوری و طی روز سوم نیز مسابقات قرائت در بخش ترتیل و تحقیق برپا خواهد شد.
میدانی بیان کرد: همچنین روز سوم نیز از ارزیابی حافظان قرآن از سوی داوران بین‌المللی به منظور اعطای ارشدیت‌‌ها بنا بر مصوبه مقام معظم رهبری، فرماندهی کل قوا (خردادماه سال 76) انجام می‌شود که بر این اساس در بخش کارکنان پایور به حفاظ کل، چهار سال ارشدیت، معادل یک درجه، به حافظان 20 جزء، دو سال ارشدیت و حفاظ 10 جزء، یک سال ارشدیت اعطا می‌شود. در بخش کارکنان وظیفه نیز به حافظان کل دو ماه مرخصی تشویقی به انضمام تعیین محل خدمت و یک درجه تشویقی، به حافظان 20 جزء دو ماه مرخصی تشویقی و تعیین محل خدمت و به حافظان 10 جزء نیز یک ماه مرخصی تشویقی و تعیین محل خدمت انجام می‌شود.
وی با بیان بهره‌گیری از داوران بین‌‌المللی و کمیته فنی متشکل از نخبگان قرآنی ارتش در این دوره از مسابقات، اظهار کرد: پیش‌بینی پذیرایی صبح، ظهر و شام برای تمامی متسابقان و ایاب و ذهاب از یگان‌ها به تهران و برپایی اختتامیه این دوره از مسابقات در روز چهارشنبه، پنجم دی‌ماه، همراه با تجلیل از منتخبان و اهدای هدایا از دیگر برنامه‌های این دوره از مسابقات است.
رئیس مرکز قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش بیان کرد: برگزیدگان این دوره از مسابقات مجوز حضور در مسابقات قرآن نیروهای مسلح را در سال آینده، که به میزبانی نیروی انتظامی برپا می‌شود، به دست خواهند آورد.
یادآوری می‌شود اردوی آمادگی برگزیدگان نیروهای زمینی، هوایی، دریایی، پدافند هوایی، ستاد آجا از طرف ادارات عقیدتی ـ سیاسی به منظور تقویت روحیه و ایجاد نشاط با حضور حافظان و قاریان و استادان راهنما در حال برپایی است.
انتهای پیام

captcha