آغاز به کار حلقه ریشه‌شناسی سامی مفردات قرآن کریم
کد خبر: 3769858
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷

آغاز به کار حلقه ریشه‌شناسی سامی مفردات قرآن کریم

گروه اندیشه ــ حلقه ریشه‌شناسی سامی مفردات قرآن کریم امروز، 14 آذرماه، در مرکز مطالعات میان رشته‌ای قران کریم سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار شد.

آغاز به کار حلقه ریشه‌شناسی سامی مفردات قرآن کریم

به گزارش ایکنا؛ مرکز مطالعات میان رشته‌ای قران کریم مجموعه‌ای پژوهشی است که در راستای ارتقای مطالعات قرآنی تاسیس شده است. یکی از بخش‌های این مرکز هسته روش‌شناسی است. این هسته درنظر دارد تا در راستای رفع خلأهای روش‌شناسی و همچنین گفتمان‌سازی روش‌های نوین مطالعه قرآن مجموعه حلقه‌هایی مطالعاتی را برپا کند.

حلقه ریشه‌شناسی سامی مفردات قرآن کریم یکی از مجموعه حلقه‌هایی است که در این هسته تشکیل شده است. این حلقه که متشکل از مجموعه اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته علوم قرآن و حدیث و زبان و ادبیات عرب است، امروز اولین برنامه کاری خود را آغاز کرد.

در ابتدای جلسه امروز پیرامون برنامه‌های پیشنهادی به بحث و تبادل نظر پرداخته شد و سپس در بخش دوم آن محمدحسین اخوان با همکاری اعضای حلقه به ریشه‌شناسی سامی مفردات قرآن کریم پرداختند.

بنابر این گزارش، مجموعه برنامه‌هایی که به عنوان دستور کار آینده این حلقه مطرح شد عبارت از «برگزاری کارگاه‌های آموزشی مکمل در زمینه ریشه‌شناسی سامی مفردات قرآن کریم»، «برگزاری ارائه‌های دانشجویی در زمینه ریشه‌شناسی سامی مفردات قرآن کریم»، «برگزاری سیرهای مطالعاتی آثار پایه مرتبط با ریشه‌شناسی سامی مفردات قرآن کریم»، «هماهنگی برای تألیف و ترجمه کتاب و همچنین نگارش مقاله در زمینه ریشه‌شناسی مفردات قرآن کریم»، «برگزاری کلاس‌های آموزش زبان های سامی»، «دعوت از میهمانان ویژه به حلقه ریشه‌شناسی و «برگزاری همایش، گردهمایی و نشست‌های تخصصی» هستند.

آغاز به کار حلقه ریشه‌شناسی سامی مفردات قرآن کریم
یادآور می‌شود، با توجه به آغاز کار این حلقه از کلیه نخبگانی که تمایل به عضویت در این حلقه را دارند دعوت می‌شود تا با عضویت در کانال تلگرامی به نشانی ttps://t.me/quranicethymology و ارسال پیام به ادمین، مراحل عضویت خود را آغاز کنند.

انتهای پیام

captcha