حضرت خدیجه(س)؛ الگوی زنان در آسان‌گیری ازدواج ‌
کد خبر: 3764976
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹

حضرت خدیجه(س)؛ الگوی زنان در آسان‌گیری ازدواج ‌

گروه اجتماعی ـ استاد حوزه علمیه گفت: حضرت خدیجه(س) الگوی زنان در ایثار، فداکاری و آسان گرفتن در ازدواج است. 

حضرت خدیجه(س) الگوی زنان در آسان‌گیری ازدواج است

به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد، استاد حوزه علمیه شامگاه شنبه، 26 آبان‌ماه در دومین اجتماع بزرگ یاوران ام‌المؤمنین حضرت خدیجه کبری(س) در نمایشگاه دائمی قم گفت: یکی از رموز موفقیت پیامبر اسلام(ص) در هدایتگری و تحمل مشقات آشنایی با حضرت خدیجه(س) بود که با وجود جایگاه والای حضرت خدیجه(س) در تاریخ اسلام، هنوز منزلت و شخصیت ایشان ناشناخته مانده است.

وی تصریح کرد: باید به جوانان به ویژه دختران در امر ازدواج به معرفی شخصیت‌های بزرگ در تاریخ اسلام بپردازیم تا سبک و سیاق زندگی موفق را فرا بگیرند. حضرت خدیجه(س) وقتی به پیامبر اسلام(ص) علاقه‌مند شدند همه زندگی و ثروت خود را در راه گسترش و تبلیغ دین و هدایتگری‌های پیامبر(ص) صرف کرد. 

وی بیان کرد: در حالی که در زمان جاهلیت، زنان برای ازدواج بهای زیادی به ثروت مرد می‌دادند، حضرت خدیجه(س) با ایثار و گذشت از ثروت‌های خود، روشی دیگر را در پیش گرفت. 

فرحزاد یادآور شد: عشقی که میان رسول الله(ص) و حضرت خدیجه(س) شکل گرفت آسمانی بود از این رو مادیات دیگر نقشی در زندگی این بانوی بزرگ نداشت.

این استاد حوزه اظهار کرد: امروز متاسفانه تعداد 15 میلیون جوان در آستانه ازدواج به واسطه مشکلات زندگی و سختگیری‌هایی که در شرایط مالی وجود دارد توان ازدواج و تشکیل خانواده را ندارند.

وی تأکید کرد: مهم‌ترین سبکی که پیامبر(ص) و حضرت خدیجه(س) در زندگی به کار گرفتند ایثار و محبت و مهربانی بود. 

این استاد حوزه در رابطه با فعالیت‌های مؤسسه حضرت خدیجه(س) نیز بیان کرد: مؤسسه حضرت خدیجه (س)از اسفند ماه سال 94 در قم احیا و ثبت شد که اعزام زائر اولی‌ها و همچنین احیای سنت‌های نیک در ازدواج را بر عهده دارد. 

وی بیان کرد: این مؤسسه تاکنون 20 هزار زائراولی را به قم و 5 هزار نفر به مشهد مقدس و 3 هزار نفر را به کربلای معلا اعزام کرده است که همگی زیارت اولی بوده‌اند.

فرحزاد اظهار کرد: یکی از رویکردهای مؤسسه احیای نام خدیجه در بین دختران است به طوری که توانسته‌ایم اسامی زیادی از نوزادانی که نام خدیجه را برای آن‌ها انتخاب می‌کنند را مورد تکریم قرار دهیم. 
انتهای پیام

captcha