«حج خونین» به محضر رهبر انقلاب تقدیم می‌شود/ جدیدترین پژوهش‌های فاجعه منا
کد خبر: 3750456
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱
ضیایی خبر داد:

«حج خونین» به محضر رهبر انقلاب تقدیم می‌شود/ جدیدترین پژوهش‌های فاجعه منا

گروه جامعه ــ رئیس پژوهشکده حج گفت: پژوهشی 9 جلدی درباره حج خونین سال 66 با عنوان «حج خونین» در دست انتشار است که هفته آتی به محضر مقام معظم رهبری تقدیم می‌شود.

«حج خونین» به محضر رهبر انقلاب تقدیم می‌شود/ جدیدترین پژوهش‌های فاجعه مناعلی اکبر ضیایی، رئیس پژوهشکده حج بعثه مقام معظم رهبری در گفت‌وگو با ایکنا درباره پژوهش‌های این مرکز در مورد فاجعه منا، اظهار کرد: در حال جمع‌آوری تمام اطلاعات موجود از آن حادثه هستیم برای مثال کتاب‌های زیادی با موضوع خاطرات فاجعه منا به زبان‌های فارسی، عربی و حتی مالایی نوشته شده است، همچنین اشعار بسیاری توسط شعرا در مورد منا سروده و عکس‌هایی توسط عکاسان مختلف دنیا، ثبت شده است، روزنامه‌های مختلف دنیا نیز پژوهشکده در حال حاضر به کمک پژوهشگران خود به جمع‌آوری این اطلاعات از نقاط مختلف دنیای اسلام می‌پردازد و پس از مقابله، تصحیح و مستندسازی در قالب یک مجموعه جامع منتشر می‌شود.

رئیس مرکز پژوهشکده حج در ادامه گفت: پژوهش‌هایی جدید درباره حج اکنون به مرحله انتشار رسیده است از جمله کتاب «حج خونین» که به حوادث حج سال 66 می‌پردازد، به زیر چاپ رفته است و به زودی در قالب یک مجموعه 9 جلدی قطع رحلی بزرگ، منتشر می‌شود.

وی افزود: این مجموعه هفته آینده به محضر مقام معظم رهبری تقدیم می‌شود و در نظر داریم پس از آن، مراسمی با تعدادی محدود برای رونمایی از آن اثر یرگزار کنیم.

رایزن سابق فرهنگی ایران در مالزی با بیان این که هیچ محدودیت سیاسی برای انتشار پژوهش‌های فاجعه احساس نمی‌کنیم، گفت: من در زمان این فاجعه در مالزی بودم، به وضوح مشاهده کردم که اعتبار عربستان برای مدیریت کنگره عظیم حج مخدوش شد حتی هم‌پیمانان سعودی نیز اعلام کردند که عربستان باید رویکرد خود را برای تامین امنیت حجاج عوض کند. فاجعه منا تحولاتی را در زمینه نگرش به مدیریت حج در دنیای اسلام به وجود آورد که در پژوهش‌های مرکز پژوهشکده لحاظ می‌شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha