عزاداران حسینی، شب عاشورا را در کنار شهدای کربلای هویزه به صبح می‌رسانند
کد خبر: 3748413
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۰

عزاداران حسینی، شب عاشورا را در کنار شهدای کربلای هویزه به صبح می‌رسانند

گروه فرهنگی ـ مراسم باشکوه عزاداری شب عاشورای حسینی امشب 28 شهریورماه در یادمان شهدای هویزه برگزار می‌شود.

عزاداران حسینی، شب عاشورا را در کنار شهدای کربلای هویزه به صبح می‌رسانند

میلاد کریمی دبیر شورای فرهنگی یادمان شهدای هویزه در گفت و گو با ایکنا از خوزستان، با اعلام این خبر اظهار کرد: مطابق سالهای گذشته، امسال نیز با وجود گرما و شرجی هوا، کاروان های راهیان نور شرکت کننده در مراسم ظهر عاشورای فکه، شب عاشورا را در جوار شهدای مظلوم کربلای ایران به صبح می رسانند.

وی خاطرنشان کرد: این مراسم باشکوه با حضور زائران استان های تهران، بوشهر، خوزستان و...، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و اهالی بومی و عشایر منطقه در جوار قبور مطهر شهدای هویزه برگزار خواهد شد و تمهیداتی اندیشیده شده تا زائران بتوانند به یاد آخرین شب حیات حضرت اباعبدالله(ع) بعد از مراسم نیز تا صبح در جوار شهدا به راز و نیاز بپردازند.

کریمی سابقه برگزاری مراسم سوگ عاشورایی در یادمان شهدای هویزه را دیرین دانست و گفت: مراسم روز نهم محرم نیز از سال های اولیه برپایی بنای زیارتگاه با حضور پرشور مردم محلی برگزار می شد و دسته ها و هیأت های عزاداری از روستاها و شهرهای اطراف خودشان را به کربلای هویزه می رسانده و به عزاداری می پرداختند.

دبیر ستاد فرهنگی یادمان شهدای هویزه یادآور شد: در مراسم شب عاشورای امسال که از ساعت 21 با قرائت زیارت پر فیض عاشورا آغاز خواهد شد، سردار حاج سعید قاسمی سخنرانی می کند و سپس مداحان اهل بیت(ع) از تهران و بوشهر به ذکر مصیبت اباعبدالله (ع) و نوحه خوانی می پردازند و در پایان نیز زائران شهدا از سفره پربرکت اطعام اباعبدالله الحسین (ع) بهره مند می شوند.

کریمی همچنین از برپایی ایستگاه های صلواتی برای پذیرایی از زائران شب عاشورا توسط یادمان و آمادگی کامل زیرساخت های رفاهی و سالن های اسکان خبر داد و افزود: گذشته از این، در دهه اول محرم نیز هر روز صبح مراسم زیارت عاشورا همراه با صرف صبحانه در مسجد یادمان برقرار بوده است.

وی همچنین از تعویض پرچم گنبد یادمان در روز اول محرم همزمان با سایر اعتاب مقدسه خبر داد و گفت: قسمت های مختلف یادمان با پرچم ها و کتیبه های حسینی و عاشورایی فضاسازی شده است.یادمان شهدای هویزه در 25 کیلومتری جنوب‌غربی شهر هویزه و 40 کیلومتری شهر اهواز محل رشادت شهید علم‌الهدی و یارانش از یادمان‌هایی است که زائران راهیان نور به خصوص دانشجویان جوان از آن بازدید می‌کنند و به دلیل نحوه شهادت شهیدانش و شباهت هایی که به واقعه عاشورا دارد به کربلای هویزه مشهور است.

انتهای پیام

captcha