جشنواره ملی آیات برگزار می‌شود/ تشریح فعالیت‌های قرآنی ارشاد قم
کد خبر: 3745863
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
حسینی‌کاشانی خبر داد:

جشنواره ملی آیات برگزار می‌شود/ تشریح فعالیت‌های قرآنی ارشاد قم

گروه فعالیت‎های قرآنی ــ مدیر دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به تشریح برنامه‌هایی این دفتر در شش ماه نخست امسال پرداخت و از برگزاری جشنواره ملی آیات در نیمه دوم امسال خبر داد.

جشنواره ملی آیات برگزار می‌شود/ تشریح فعالیت‌های قرآنی ارشاد قمسیدمصطفی میرعرب، مدیر دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در گفت‌وگو با ایکنا از قم، گفت: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای انجام وظایف خود، توسعه فرهنگ قرآنی ‌بین آحاد مختلف جامعه را در قالب‌های مختلف دنبال می‌کند.
وی افزود: در همین راستا دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برنامه‌هایی را در بخش‌های مختلف برگزار کرده است؛ از ابتدای سال جاری برنامه‌های گسترده‌ای در راستای توسعه و ترویج فرهنگ اصیل قرآنی در بین آحاد مردم برگزار شده است.
وی تصریح کرد: آیین تجلیل از پیشکسوتان، استادان و همچنین برگزیدگان بخش مسابقه هفته قرآن و عترت استان قم بود که هفته مذکور با همکاری و مشارکت ادارات و نهادهای فرهنگی و قرآنی استان از ١٢ تا ١٨ اسفندماه سال گذشته برگزار شده بود.
وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های هفته قرآن و عترت استان قم بیان کرد: با توجه به آسیب‌های شناخته شده در جامعه این برنامه به دنبال جریان‌سازی فعالیت‌های قرآنی و ترویج و تبلیغ قرآن و عترت در حوزه‌های مختلف علوم دینی در استان بوده است؛ ارتقای سطح کیفی و کمی فعالیت‌های قرآنی و ایجاد ارتباط با سایر حوزه‌های استانی از جمله دیگر هدف های برگزاری هفته مذکور بود.
وی یادآورشد: برگزاری ششمین نمایشگاه قرآن و عترت استان قم در ماه مبارک رمضان سال جاری از دیگر فعالیت های این دفتر بوده است؛ این نمایشگاه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و اتحادیه ناشران استان و دیگر دستگاه ها برگزار شد؛ غرفه های این نمایشگاه شامل؛ ناشران علوم قرآنی، نرم افزارهای قرآنی، محصولات فرهنگی قرآنی، صنایع دستی، کودک و نوجوان، دستاوردهای مؤسسه‌های قرآن و عترت استان قم و تعویض قرآن‌های فرسوده بود.
میرعرب با اشاره به برگزاری برنامه های زنده تلاوت قرآن کریم، تواشیح و برگزاری مسابقه به همراه اهدای جوایز در این مراسم گفت: این نمایشگاه به مدت یک هفته در مجتمع ناشران واقع در خیابان معلم برگزار شد و با استقبال خوبی از سوی علما و فضلای حوزه علمیه قم و مسئولان استان و شهروندان عزیز قم مواجه شد.
مدیردفتر قرآن و عترت ارشاد اسلامی قم در ادامه به برگزاری جلسات شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم بیان کرد: این جلسات به ریاست آیت‌الله سعیدی امام جمعه و تولیت آستان مقدسه حضرت فاطمه معصومه‌(س) به صورت ماهانه و منظم با حضور مدیران کل، استادان و پیشکسوتان و کارشناسان علوم قرآنی برگزار شده است.
مدیر دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اضافه کرد: در جلسات این شورا به بررسی و آسیب‌شناسی برنامه‌های قرآنی استان پرداخته شده است.
وی یادآورشد: با اعطای احکام به سیدموسی حسینی کاشانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رئیس کمیسیون تبلیغ و ترویج، حمیدرضا شیخ‌الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش به عنوان رییس کمیسیون آموزش عمومی، حجت‌الاسلام و‌المسلمین عسگر دیرباز ریاست دانشگاه قم به عنوان رییس کمیسیون پژوهشی و آموزش عالی معرفی شدند که این کمیسیون ها به صورت تخصصی با حضور اعضای مرتبط به جزئیات مسایل قرآنی در حوزه های خود می پردازند که اولین جلسه کمیسیون تبلیغ و ترویج به ریاست حسینی کاشانی با دستور بررسی برگزاری دوره قرآن آموزی ٤٠٠ نفر از معلمین آموزش و پرورش و همچنین بررسی تدوین سند راهبردی قرآنی استان انجام شد.
وی به بازدیدهای صورت گرفته از موسسه های قرآن و عترت استان با حضور معاون امور موسسات اداره کل آموزش و توسعه مشارکت‌های معاونت قرآن و عترت اشاره و اظهار کرد: در این بازدیدها به بررسی مشکلات و مسایل پیش روی موسسات قرآنی پرداخته می شود و تبادل نظر در به روزرسانی اطلاعات و حرکت به سوی تخصصی شدن فعالیت های قرآنی در کشور صورت گرفت.
برنامه‎های نیمه دوم سال جاری
وی در بخش دیگر سخنان خود درباره برنامه‌های این دفتر در نیمه دوم امسال گفت: یکی از این برنامه‌ها، برگزاری جشنواره ملّی آیات در بخش پوستر است که با همکاری و مشارکت معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام خواهد شد.
میرعرب تصریح کرد: همچنین برگزاری آزمون سراسری قرآن کریم در نیمه دوم سال جاری با مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم برای دومین بار انجام می‌شود و تاریخ قطعی آن پس از ابلاغ از سوی معاونت قرآن و عترت اعلام خواهد شد.

یادآور می‌شود، آزمون سراسری قرآن کریم، سال گذشته با حضور ٩ هزار و ٤٠٠ نفر از قرآن آموزان استان در دو بخش حفظ و مفاهیم و ترجمه قرآن کریم در مصلای قدس برگزار شد.
انتهای پیام

captcha