نذر کتاب؛ نذری متفاوت در محرم/ اجرای پویش نذر کتاب «راز خون» در همدان
کد خبر: 3745476
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵

نذر کتاب؛ نذری متفاوت در محرم/ اجرای پویش نذر کتاب «راز خون» در همدان

گروه فرهنگی ــ مسئول اجرایی پویش استانی نذر کتاب در استان همدان با اشاره به اینکه این پویش دومین بار است که اجرا می‌شود، گفت: پویش نذر فرهنگی کتاب یا وقف کتاب ایده‌ای است تا اگر کسی قصد نذری دادن داشت، به انتخابی متفاوت فکر کند.

نذر کتاب؛ نذری متفاوت در محرم/ اجرای پویش نذر کتاب «راز خون» در همدان

علی مختاری‌مجاز، مؤلف و مسئول اجرایی پویش استانی نذر کتاب در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: طرح نذر کتاب برای دومین بار در استان همدان برگزار می‌شود، پویش نذر فرهنگی کتاب یا وقف کتاب ایده‌ای است تا اگر کسی قصد نذری دادن داشت، به انتخابی متفاوت فکر کند.
وی بیان کرد: هدف از اجرای طرح «نذر كتاب» ترويج كتاب و كتابخواني از طريق گره زدن سنت حسنه نذری دادن است.
مختاری‌مجاز با بیان اینکه هدف از برگزاری این طرح، اطلاع‌رسانی درباره قیام کربلا و اهداف امام حسین(ع) از این قیام است، ادامه داد: امام حسین(ع) برای به دست آوردن منابع مادی قیام نکردند، ایشان حتی در روز عاشورا برای آگاهی دشمن سخنرانی کردند تا راه را به آنها نشان دهند، از این رو ما نیز قصد داریم تا با این نذر معنوی و فرهنگی، در زمینه اهداف قیام کربلا اطلاع‌رسانی کنیم.
مسئول اجرایی پویش استانی نذر کتاب با اشاره به اینکه بساط نذری دادن در این ماه بیشتر از همه گسترده است،خاطرنشان کرد: هر کسی با هر امکانی که دارد تدارکی می‌بیند و سفره نذری را برای دوستداران حسین(ع) پهن می‌کند. گاهی همین منبرهای کاغذی هم در سفره نذری جای می‌گیرند و خیلی‌ها این‌گونه به امامشان ادای دین می‌کنند.
مختاری‌مجاز ادامه داد: سال قبل این پویش با محوریت جلد اول از کتاب راز خون با موضوع بررسی علل و اسرار واقعه عاشورا با استقبال خوب مردم مومن و متدین و اهالی علم و فرهنگ استان همدان اجرا شد و امسال نیز جلد دوم این کتاب محور پویش قرار گرفته است.

طرح نذر کتاب با شعار «محرم امسال کتاب نذری بدهیم»؛ توجه بیشتر به غذای روح در ایام محرم
مسئول اجرایی پویش استانی نذر کتاب در ادامه گفت: بانی اصلی این طرح ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین حسینی در استان است که البته همه مردم پای کار آمدند و الحمدالله مردم متدین ما در زمینه های فرهنگی پیشرو اند و سال گذشته حدود10هزار جلد از این کتاب به عنوان نذری در بین مردم توزیع شد.
مختاری‌مجاز در خصوص نحوه تهیه این کتاب نیز گفت: با مشارکت خیرین این کتاب به مبلغ 5 هزار تومان عرضه می‌شود و علاوه براینکه در کتاب فروشی‌های معتبر شهر همدان و سایر شهرستان‌های استان موجود است ثبت سفارش از طریق شماره 09355258147 امکان پذیر بوده و ارسال آن در شهر همدان رایگان می باشد.
این مولف کتاب تصریح کرد: مجریان این طرح با شعار «محرم امسال کتاب نذری بدهیم» برگزاری آن را توجه بیشتر به غذای روح در ایام محرم عنوان کرده‌اند. به گفته برگزارکنندگان این اقدام به‌منظور اطلاع‌رسانی دقیق از چرایی قیام امام حسین(ع) بر‌مبنای آثار متقن و مستند انجام می‌شود.
وی افزود: کارشناسان حوزه نشر بر این باورند، حالا که مدتی است کتاب از سبد کالای فرهنگی ما ایرانی‌ها (البته به‌دلیل مشکلات اقتصادی) کنار گذاشته شده است، اجرای این طرح، علاوه بر تأثیرگذاری این فرهنگ بر نهادینه‌شدن نذورات فرهنگی، می‌تواند در گسترش فرهنگ کتابخوانی در بین مردم نیز مؤثر باشد.
انتهای پیام

captcha