دعوت از رئیس جمهور برای اجلاس سراسری نماز/ ترویج اقامه نماز در عزاداری‌های محرم
کد خبر: 3744870
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶
مظفر خبر داد:

دعوت از رئیس جمهور برای اجلاس سراسری نماز/ ترویج اقامه نماز در عزاداری‌های محرم

گروه جامعه ــ قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به این که تاکنون بیش از 500 اثر به دبیرخانه بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز ارسال شده است، گفت: این اجلاس اواخر آبان یا اوایل آذر‌ماه سال جاری، در استان سمنان برگزار می‌شود و از رئیس جمهور برای شرکت در آن دعوت به عمل آمده است.

رد نشود/// دعوت از رییس جمهور برای اجلاس سراسری نماز/ ترویج اقامه نماز در ایام محرممحمود مظفر، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور و رئیس مجمع خیرین مسجدساز در گفت‌وگو با ایکنا؛ درباره روند برگزاری بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز، گفت: در فواصل زمانی اواخر آبان تا اوایل آذرماه سال جاری، اجلاس سراسری نماز با عنوان شیوه‌های دعوت به نماز با حضور روحانیون، اساتید دانشگاه و فعالان عرصه ترویج نماز در سمنان برگزار می‌شود، از رئیس جمهور نیز همچون پنج سال گذشته برای این اجلاس دعوت به عمل آمده است و امیدواریم امسال رئیس جمهور در اجلاس حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 500 اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه ارسال شده است، عنوان کرد: در حال داوری آثار هستیم تا بهترین شعر، کلیپ، متن ادبی و پیشنهادات مربوط به شیوه‌های دعوت به نماز را انتخاب کنیم.

وی یادآور شد: مهلت ارسال آثار تا 20 آبان‌ماه سال جاری، تعیین و کمیته‌های مختلف برای برگزاری برنامه‌های تبلیغی و آموزشی در استان سمنان تشکیل شده است.

قائم مقام ستاد اقامه نماز درباره برنامه‌های این ستاد در ایام عزاداری سالار شهیدان(ع) نیز بیان کرد: برای ایام محرم، یک دستورالعمل 10 ماده‌ای به استان‌های سراسر کشور ابلاغ کرده‌ایم که بر مبنای آن کارشناسان ما جلساتی را با مداحان، مبلغان و اقشار مؤثر در عزاداری‌ها برگزار می‌کنند تا بحث نماز جماعت اول وقت در هیئت‌ها مورد تأکید قرار بگیرد.

وی ادامه داد: همچنین کتاب‌ها و اشعار نمازی که با موضوع محرم باشد، در اختیار کارشناسان ما قرار گرفته است تا آن را در اختیار هیئت‌ها قرار دهند. تأکید ما این است که همه کسانی که در محرم تریبون به دست دارند، نسبت به برپایی نماز اول وقت عزاداران دقت داشته باشند.

مظفر در ادامه گفت: سوگواره حسینی(ع) نیز از برنامه‌های ما برای ایام محرم است که هر کس از نمازهای عاشورایی، متن و خاطره‌ای ارسال کند، مورد داوری قرار گیرد و در صورت برگزیده شدن، تشویق شود. همچنین هماهنگی‌هایی با سیمای مراکز استان‌ها انجام شده است تا اهمیت ترویج نماز در ایام محرم را تبیین کنند. تمهیداتی نیز اندیشیده شده است تا برای اقامه نماز جماعت ظهر عاشورا، همه تکایا و هیئت‌ها اگر به امکاناتی نیاز داشته باشند، بتوانند تهیه کنند.

رئیس مجمع خیرین مسجدساز کشور در پایان یادآور شد: چندین مسجد توسط خیرین مسجدساز در استان‌های کشور در حال ساخت است، برنامه‌ریزی ما این است تا برای روز افتتاحیه اجلاس سراسری نماز بتوانیم چند مسجد را در سمنان افتتاح یا کلنگ‌زنی کنیم. این مساجد تازه تأسیس در محورهایی هستند که مسجد ندارند. برای ایام محرم نیز بروشورهایی آماده کرده‌ایم و در استان‌ها توزیع شده است تا عزاداران حسینی(ع) که در توانشان است و تمایل دارند در بحث مسجدسازی با خیرین همکاری کنند.

انتهای پیام

captcha