هدف عاشورا تحقق عدالت حسینی است
کد خبر: 3744687
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰
علامه محمدرضا حکیمی:

هدف عاشورا تحقق عدالت حسینی است

گروه شبکه‌های اجتماعی ــ علامه محمدرضا حکیمی ضمن ارائه توضیح در زمینه اقتصاد و عدالت بیان کرد: اقتصاد در جوامع اسلامی به اقتصاد حسینی و یزیدی تقسیم می‌شود و هدف عاشورا تحقق عدالت حسینی است.

هدف عاشورا تحقق عدالت حسینی استبه گزارش ایکنا؛ در کانال تلگرامی علامه محمدرضا حکیمی یادداشتی در زمینه عدالت و انواع آن منتشر شده که در ادامه متن آن را می‌خوانید؛


نامه تنی چند از بزرگان شیعه به امام‌حسین(ع)؛ «وَ جَعَلَ مالَ اللهِ دولَةً بینَ جبابِرَتها و اغنیائها»، یزید (از جمله خیانت‌هایی که به اسلام و مسلمین کرده است) مال خدا (اموال عمومی) را در اختیار کامل مشتی سرمایه‌دار جبار و توانگر ستمگر (بخش خصوصی) قرار داده است.
اقتصاد در جامعه‌های اسلامی به دو قسم تقسیم می‌شود: اقتصاد حسینی (اقتصاد در مکتب دین و قرآن)؛ اقتصاد یزیدی (اقتصاد در مکتب سرمایه‌‌داری قریش و جاهلیت و سرمایه داری جدید).
ما از این دو اقتصاد تعبیر می‌کنیم به عدالت با ع و عدالت با الف، معنای عدالت با عین معلوم است؛ تقسیم امکانات جامعه در میان همه قشرها، به صورتی که همه به حقوق خویش برسند، و قادر بر زندگی رشد آمیز باشند، چنانکه علی«ع» می‌فرماید «العدل حیاة (زندگی، یعنی عدالت).
عدالت با الف یعنی ترویج عملی فرهنگ سرمایه‌داری (رانت‌خواری، فساد، تورم افسار گریخته همراه رکود، انحصار تولید صنعتی و خدماتی، نرخ‌گذاری آزاد، متولی کردن بخش خصوصی (که اغنیا هستند، و به تعبیر پیامبر(ص) اشرار امتند) بر سرنوشت مالی و معیشتی جامعه بی‌پناه). هدف عاشورا تحقق اقتصاد حسینی است.
انتهای پیام

captcha