بوشهر؛ میزبان مراسم سیاه‌پوشان امام حسین(ع) در آستانه محرم + تصاویر
کد خبر: 3744662
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰

بوشهر؛ میزبان مراسم سیاه‌پوشان امام حسین(ع) در آستانه محرم + تصاویر

کانون خبرنگاران نبأ ــ مراسم سیاه‌پوشان امام حسین(ع) با حضور مداحان و ستایگران اهل بیت(ع) در تکیه هیئت مذهبی رایة العباس(ع) رهروان شهدای بوشهر برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ جلسه هفتگی تکیه هیئت مذهبی رایة العباس(ع) رهروان شهدای شهرستان بوشهر با همکاری هیئت مذهبی محبین حضرت رسول(ص) کوی باغ زهرا(س) این شهرستان در آستانه ماه محرم‌الحرام با موضوع «سیاه‌پوشان امام حسین(ع)» و پرچم‌گردانی «لبیک یا زینب(س)» در حسینیه کوی شهید چمران برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی کعبی در آئین آستانه ورود به ماه محرم که جامعه مداحان و ستایگران اهل بیت عصمت و طهارات(ع) استان بوشهر حضور داشتند، با تأکید بر اینکه هر برنامه نیازمند معنویت بوده و برنامه‌های عقیدتی در کنار سایر برنامه‌های آموزشی است، اظهار کرد: همه امامان کشتی نجات هستند و حضرت ابا‌عبدالله‌الحسین(ع) خدای عزت و کرامت است؛ پیام سینه‌زنی عزادران در مجلس سوگواری شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) این است که خدایا به واسطه حضور در مجالس اهل بیت(ع) دست ما را بگیر و حاجت‌روا بگردان که این مسیر نیاز به مراقبت و تقوای الهی دارد.

رسالت حضرت زينب کبری(س)؛ دفاع از حريم ولايت و افشای بنيان ظلم

وی در ادامه با بیان اینکه رسالت حضرت زينب کبری(س) دفاع از حريم ولايت و افشای بنيان ظلم بود، افزود: خاصيت سازنده اقامه مجالس اهل بیت رسول الله(ص) «رَحِمَ اللّهُ عَبْدا اَحْیا أمْرَنا» است، يعنی مشمول رحمت حق باد، کسی که امر ما را احيا کند و لازم است مؤمنان در تمامی ایام سال نسبت به قرائت زیارت عاشورا اهتمام ویژه داشته باشند.

در ادامه مراسم سیدحسن هاشمی به روضه‌خوانی و دکلمه ابیات «کو جامه سیاه عزایم، محرم است/ ابری است وضع حال و هوایم، محرم است/ نه که فقط همین سه دهه هست ماتمش/ والله تمام سال برایم، محرم است/ در بین روضه از ته دل توبه می‌کنم/ ضامن میان من و خدایم، محرم است» پرداخت.

حامد فکوری

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha