جمع‌آوری بیش از دو میلیارد تومان زکات در چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3743170
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۷
ملک‌پور خبر داد:

جمع‌آوری بیش از دو میلیارد تومان زکات در چهارمحال و بختیاری

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری گفت: در پنج ماه نخست سال جاری میزان زکات واجب و مستحب جمع‌آوری شده در استان، دو میلیارد و 800 میلیون تومان بوده است. 

جمع‌آوری بیش از دو میلیارد تومان زکات در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری‌، علی ملک‌‍‌‌پور، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان صبح امروز 10 شهریورماه در آیین گردهمایی فعالان زکات در استان با اشاره به نقش زکات در کاهش آسیب‌های اجتماعی، بیان کرد: شش درصد از یک میلیون جمیعت استان و از بعد خانوار، 11 درصد تحت حمایت کمیته امداد استان هستند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری از وجود 814 روستا در استان خبر داد و گفت: 500 روستا شامل اغلام مشمول زکات هستند و 400روستا نیز زکات پرداخت می‌کنند و بیشترین فعالیت توسط 67 نفر از عاملان زکات شهری و 213 نفر از عامل زکات روستایی انجام می‌گیرد.
ملک‌پور با اشاره تاثیر زکات در رفع محرومیت در سطح استان، خاطرنشان کرد: در سال جاری بخش تبلیغات احیاء زکات در استان گسترش خواهد یافت و دفترچه محاسبه زکات میان مردم توزیع شده که نقش تاثیرگزاری داشته و موجب شده که زکات واجب پنج ماه گذشته جمع آوری شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری گفت: در سال 95 مجموع زکات واجب و مستحب، دو میلیارد و 100 میلیون تومان بوده که این مبلغ در سال 96 به پنج میلیارد و 900 میلیون تومان رسیده و در پنج ماه نخست سال جاری میزان زکات واجب و مستحب جمع‌آوری شده دو میلیارد و 800 میلیون تومان بوده است.
انتهای پیام

captcha