روایت نذری ۱۰ ساله برای ترویج سبک زندگی اسلامی
کد خبر: 3728825
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳

روایت نذری ۱۰ ساله برای ترویج سبک زندگی اسلامی

گروه معارف - هر ساله در ایام صادقیه مراسم عزاداری بسیاری در گوشه گوشه این شهر برگزار می‌شود، با خانواده‌ای آشنا شدم که هر ساله در شب شهادت امام صادق(ع) منزل خود را به حسینیه‌ای برای تشنگان معارف ناب اسلام تبدیل کرده است.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، نذر علاوه بر این که خود کار خوبی است و از این جهت می‌تواند در تغییر سرنوشت انسان نقش داشته باشد، نوعی دعا و توسل به حساب می‌آید و از این جهت نیز می‌تواند باعث تغییر قضای الهی شود.
نذر برای ائمه اطهار (ع) بسیار مؤثر و با اهمیت است چرا که سبک و شیوه زندگی مورد پذیرش اسلام را بین مردم رواج می‌دهند.
هر ساله در ایام صادقیه مراسم عزاداری بسیاری در گوشه گوشه این شهر برگزار می‌شود، با خانواده‌ای آشنا شدم که هر ساله در شب شهادت امام صادق(ع) منزل خود را به حسینیه‌ای برای تشنگان معارف ناب اسلام تبدیل کرده است.
وارد منزل که می‌شدی از هر سن و سالی برای شنیدن سبک و شیوه زندگی اهل بیت(ع) در حیاط منزل نشسته بودند و خانواده‌ای که میزبان این مراسم بودند، در حال استقبال از دوستداران اهل بیت(ع) بودند. با بانی این مراسم هم صحبت شدم.

نذری برای ترویج سبک زندگی اسلامی

نذری برای ترویج سبک زندگی اسلامی
روایت نذری 10 ساله
سیدمحمد حسینی، یک بازنشسته فرهنگی در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: حدود ۱۰ سال است که در شب شهادت امام صادق(ع) در منزل خود پذیرای دوستداران اهل بیت(ع) هستیم.
وی افزود: این نذر با هدف آشنایی با زندگی ائمه اطهار(ع) به خصوص حضرت امام صادق(ع) و تمسک به ائمه معصومین(ع) به عنوان یک مسلمان و شیعه هر ساله اجرا می‌شود.
این شهروند بیرجندی با بیان اینکه این نذر ۱۰ ساله آثار و برکات مادی و معنوی ملموسی در زندگی خانواده من داشته است، تصریح کرد: تقویت تقیدات دینی، سلامتی اهل خانه، وسعت رزق و تعظیم شعائر دینی و مذهبی در محیط خانه و خانواده از جمله آثار این کار خیر بوده است.
حسینی ادامه داد: توسل برای تقرب به خداوند است و توسل به اولیای الهی هیچ منافاتی با صحبت کردن با پروردگار بدون واسطه ندارد.
وی اظهار کرد: بدون شک، تقرب به خداوند به وسیله اولیایش که مورد محبت او هستند، چه بسا آسان‌تر باشد و باعث شود انسان راحت‌تر به بارگاه قرب الهی برسد.
این بازنشسته فرهنگی بیان کرد: توسل به اولیای الهی و امامان معصوم(ع) که همان انسان‌های کامل هستند، یکی از امور مسلمی است که در آیات قرآن و احادیث نیز بسیار بر آن تاکید شده است.
حسینی ادامه داد: دانشمندان شیعه امامیه معتقد هستند که توسل به پیامبر(ص) و امامان اهل بیت(ع)، برای برآورده شدن نیازها و رفع گرفتاری‌ها، پس از درگذشت آنان نیز همانند زمان حیاتشان، جایز است.
وی افزود: این نذر با هدف توسل و تمسک به ائمه اطهار(ع) مدت 10 سال است که ادامه دارد چرا که این توسل راه نجات انسان و نسخه شفابخشی برای زندگی او است.

نذری برای ترویج سبک زندگی اسلامی
توزیع بسته‌های فرهنگی برای نشان دادن راه
این شهروند بیرجندی بیان کرد: در این مراسم علاوه بر ذکر توسل به ائمه اطهار(ع) که نجات بخش بشریت هستند، بسته‌‌های فرهنگی نیز بین جمعیت توزیع می‌شود.
حسینی با بیان اینکه در شب شهادت امام صادق(ع) درب منزل من به روی تمام عاشقان ائمه اطهار(ع) باز است، یادآور شد: سعی کگردیم برای جذب مردم به رهنمودهای امام صادق(ع)، بسته‌هایی شامل سخنان آن حضرت و یا سبک و شیوه زندگی آن حضرت را در قالب جملاتی کوتاه به شرکت کنندگان در مراسم دهیم تا در زمانی کوتاه مطالبی ارزشمند انتشار پیدا کند.

بی تردید جامعه به نذرهایی برای نشان دادن راه درست زندگی و ترویج شیوه زندگی اهل بیت(ع) نیاز دارد، نذرهایی که آخرت زیباتری را برای انسان می آفرینند.
زهرا حمیدی
انتهای پیام

captcha