موفقیت هزار دانشجو در گذراندن طرح ملی «دانشجو معلم قرآن کریم»
کد خبر: 3693789
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۶
رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور بیان کرد:

موفقیت هزار دانشجو در گذراندن طرح ملی «دانشجو معلم قرآن کریم»

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور با بیان اینکه طرح ملی دانشجو معلم قرآن از سه سال قبل در سازمان جهاددانشگاهی برنامه‌ریزی شد، گفت: از سال ۱۳۹۴ تاکنون با زحمات کشیده شده، حدود ۳۰۰ هزار ساعت کلاس آموزشی برگزار شده است و حدود هزار نفر نیز موفق به اخذ مدرک پایان طرح شده‌اند.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی‌، حمید صابرفرزام،‌ رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و مدیرعامل ایکنا در دومین اختتامیه طرح ملی «دانشجو معلم قرآن کریم» که پنجشنبه‎شب، سوم اسفندماه، به همت سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و به میزبانی جهاددانشگاهی خراسان رضوی در مشهد برگزار ‌شد، با بیان اینکه طرح ملی دانشجو معلم قرآن از سه سال قبل در سازمان جهاددانشگاهی برنامه‌ریزی شد، ابراز کرد: از سال ۱۳۹۴ تاکنون با زحمات کشیده شده، حدود ۳۰۰ هزار ساعت کلاس آموزشی برگزار شده است و حدود هزار نفر نیز موفق به اخذ مدرک پایان طرح شده‌اند.

دکتر فرزام
صابرفرزام ادامه داد: با وجود اینکه اینکار در سطح کشور برگزار می‌شود، متاسفانه به جزء جهاددانشگاهی، هیچ سازمان و نهادی در جهت برگزاری طرح ملی دانشجو معلم قرآن ریالی هزینه نکرده است.
فعالیت‌های علمی و پژوهشی در حوزه قرآن
رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور با بیان اینکه بدنه اصلی دانشجو معلمان قرآن، بدون حمایت و به برکت قرآن فعالیت می‌کند، تشریح کرد: وقتی در جهاددانشگاهی بنا شد این دوره‌ها برگزار شود در سازمان قرآنی دانشگاهیان، فعالیت‌های مختلف علمی و پژوهشی در حوزه قرآن نیز انجام می‌شد.
وی با اشاره به اینکه برخی از افراد به این روند کاری اشکال وارد می‌کردند، بیان کرد: آنان معتقد بودند در بحث دانشگاهی باید به دنبال پژوهش قرآنی و بحث تفسیر، ارتباط قرآن با سایر علوم و ... باشیم، البته بدون شک این عمل ارزشمند است اما انس با قرآن با روخوانی، روانخوانی و ... آغاز می‌شود.
صابرفرزام افزود: به تعبیری برای یک دانشجوی مسلمان که قرآن باید کتاب تخصصی او باشد، پسندیده نیست که توانایی خواندن آن را نداشته باشد.
مدیرعامل ایکنا در پایان گفت: به عنوان یک مسئول خواهش می‌کنم در این حوزه بیش از پیش و با قدرت بیشتری راه خود را ادامه دهید، اگر مشکلی هست به جان بخرید زیرا شما برگزیدگان این امت هستید.

انتهای پیام

captcha