بانوان طلبه در علم و معنویت به كسب مدارج کم اکتفا نکنند
کد خبر: 3688456
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴
فرحزاد:

بانوان طلبه در علم و معنویت به كسب مدارج کم اکتفا نکنند

گروه معارف:‌ استاد حوزه علمیه قم از بانوان طلاب خواست تا همت خود را بالا برده و در علم و معنویت به كسب مدارج كم اكتفا نكنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد، استاد حوزه علمیه قم امروز، 15 بهمن‌ماه در نشست اخلاقی با هدف «تشویق طلاب برای دستیابی به مدارج عالی علمی و معنوی» كه در مدرسه علمیه فاطمیه(س) لامرد برگزار شد، به تبیین اصلی‌ترین راهکار دستیابی به مدارج علمی پرداخت.
وی با اشاره به داستان مهمانی پیامبر(ص) از طلاب خواهر خواست که همت خود را بالا ببرند و در علم و معنویت به مدارج کم اکتفا نکنند. چرا که انسان احسن الخالقین است و باید به جایگاه اصلی خود که احسن جایگاه‌ها است برسد.
فرحزاد با استناد به روایت امیرالمومنین علی(ع) که فرمودند ارزش هر شخص به اندازه همت اوست، اظهار كرد: مهم‌ترین و اصلی‌ترین راهکار برای دستیابی به مدارج بالای علمی و معنوی، همت والا داشتن است.
استاد حوزه علمیه قم با تأكید بر لزوم اهتمام طلاب به كسب مدارج علمی افزود: طلاب باید همت خود را بالا ببرند و مقصد اصلی خود را خدا بدانند و برای رسیدن به این مقصد سعی و تلاش فراوان کنند.
فرحزاد با بیان اینكه هرکس مقصدی غیر از خدا داشته باشد ضایع شده است، گفت: در زندگی وسایلی وجود دارد که بعد از مدتی جز و ضایعات می‌شود که اگر خواسته باشید بفروشید، خیلی زیر قیمت از شما می‌خرند، بنابراین انسان نباید خودش را به چیزهای کم بفروشد و برای اینکه جزء ضایعات نباشید همت خود را بالا ببرید.

captcha