طرح دانشجو معلم قرآن با همكاری آموزش و پرورش برگزار شود/ لزوم اضافه شدن آموزش‌های تجوید
کد خبر: 3678271
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲
شعبانی:

طرح دانشجو معلم قرآن با همكاری آموزش و پرورش برگزار شود/ لزوم اضافه شدن آموزش‌های تجوید

گروه فعالیت‌های قرآنی: دانشجوی شركت‌كننده در طرح دانشجو معلم قرآن پیشنهاد داد دانشجویان شركت‌كننده در این طرح برای تدریس فعالیت‌های فوق برنامه قرآنی آن هم به صورت رایگان، جذب مدارس شوند.

شقایق شعبانی، دانشجوی شركت‌كننده در طرح دانشجو معلم قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با بیان اینكه این طرح صد درصد طرح بسیار خوبی برای ارتقای سطح فعالیت‌های قرآنی در نقاط مختلف كشور است، گفت: این طرح طی دو سال گذشته به‌همت سازمان قرآنی دانشگاهیان كشور و جهادهای دانشگاهی استان‌ها در نقاط مختلف كشور اجرا شده است.
وی افزود: در راستای اجرای این طرح دوره‌های تخصصی جهت تدریس قرآن كریم برای دانشجویان علاقه‌مند به این عرصه در دانشگاه‌های مختلف اجرا می‌شوند.
شعبانی با بیان اینكه در دو دوره مقدماتی و تخصصی این طرح طی دو سال اخیر شركت كرده است، گفت: دوره مقدماتی این طرح در تابستان سال 94 در شهر مقدس قم و دوره تخصصی آن در زمستان سال 95 به میزبانی مشهد مقدس برگزار شد.
این فعال قرآنی بر لزوم تقویت این طرح تأكید كرد و گفت: در دوره‌های خود مباحث تخصصی آموزش روخوانی و روان‌خوانی و همچنین روش تدریس را فراگرفتیم اما نیاز است كه آموزش‌های تجویدی هم به این دوره‌ها اضافه شود.
وی با یادآوری اینكه دانشجویان بعد از شركت در این طرح می‌توانند به شهر خود بازگشته و در آنجا قرآن‌آموز برای خود جمع كرده و به تدریس قرآن كریم بپردازند، گفت: با توجه به اینكه جذب قرآن‌آموز كار راحتی نیست لذا پیشنهاد می‌شود كه در راستای اجرای این طرح با آموزش و پرورش نیز همكاری شود تا دانشجویانی كه در طرح دانشجو معلم قرآن شركت كرده‌اند، به نوعی برای تدریس فعالیت‌های فوق برنامه و یا كلاس‌های جبرانیقرآنی برای مسابقات قرآن جذب آموزش و پرورش شوند.
شعبانی در عین حال این نكته را یادآور شد كه تدریس‌های ما به‌صورت رایگان خواهد بود، گفت: ما می‌توانیم در مدارس فعالیت كنیم زیرا دوره‌های تخصصی آموزش قرآن كریم را گذرانده‌ایم.

captcha