برگزاری یادروز حافظ با حفظ حرمت ماه محرم/ تمام دستگاه‌ها پای كار بیایند
کد خبر: 3647394
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶

برگزاری یادروز حافظ با حفظ حرمت ماه محرم/ تمام دستگاه‌ها پای كار بیایند

گروه فرهنگی: معاون سیاسی،‌ امنیتی و اجتماعی استانداری فارس بر لزوم برنامه‌ریزی مناسب در برگزاری آئین یادروز حافظ با حفظ حرمت و احترام ماه محرم تاكید كرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، هادی پژوهش جهرمی، معاون سیاسی‌، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در جلسه هماهنگی بزرگداشت یاد روز حافظ با اشاره به لزوم پاسداشت جایگاه جهانی حافظ، با اشاره به تقارن یادروز حافظ با ایام محرم‌الحرام بر لزوم برنامه‌ریزی مناسب در برگزاری آئین یادروز حافظ با حفظ حرمت و احترام ماه محرم تأكید كرد.

وی همچنین خواستار استفاده از توان تمام دستگاه‌ها شد و افزود: برنامه‌ریزی‌ها به شکلی باشد که از توان و ظرفیت تمام دستگاه‌ها و نهادها برای برگزاری این آئین استفاده شود.

پژوهش جهرمی بیان كرد: باید از ظرفیت حافظ و سعدی در فارس بیش از آنچه كه تاكنون استفاده كرده‌ایم بهره ببریم و این یك ضرورت فرهنگی برای پرداختن به داشته‌های غنی كشور است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با تأكید بر دعوت از شخصیتی ملی به عنوان سخنران ویژه مراسم یادروز حافظ گفت: مراسم یادروز حافظ طبق روابط هرسال در روزهای 19 و 20 مهرماه برگزار می‌شود.

پژوهش با اشاره به حضور شخصیت‌های ملی و میهمانان خارجی در مراسم یادروز حافظ، گفت: همزمان با مراسم یادروز حافظ، برگزاری نشست‌های تخصصی و نمایشگاه نیز پیش‌بینی شده است.

معاون سیاسی استانداری فارس گفت: هر چند در طول سال بخش‌های تخصصی و علمی در باب حافظ شناسی فعال است اما اقدامات انجام شده برای استفاده مطلوب از ظرفیت‌های فرهنگی این شخصیت جهانی كفایت نمی‌كند و باید تلاش بیشتری انجام شود.

پژوهش همچنین گفت: حافظ در ادبیات و عرفان بر گرفته از قرآن جایگاه رفیعی دارد و دستگاه‌های فرهنگی باید زمینه شناخت بیشتر از این شخصیت خصوصاً در نسل جوان را در طول سال فراهم كنند.

captcha