سوگواری شب پنجم محرم در حرم شاهچراغ(ع) + صوت
کد خبر: 3646754
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴

سوگواری شب پنجم محرم در حرم شاهچراغ(ع) + صوت

گروه اجتماعی: همزمان با نقاط مختلف كشور، مراسم‌ سوگواری و عزاداری شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) روزانه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، همزمان با نقاط مختلف كشور، مراسم سوگواری و عزاداری شب پنجم محرم، شب گذشته، 4 مهرماه با حضور گسترده زائران و مجاوران سومین حرم اهل بیت(ع) و عاشقان خاندان عصمت و طهارت در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.

این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام حسین ملك‌مكان، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس و همچنین مداحی محمد شریف‌زاده بعد از نماز مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر به عنوان بزرگترین شبستان شیعی جنوب كشور برگزار شد.

بنا بر این گزارش، طبق سنت دیرینه مردم شیراز، در دهه اول محرم‌الحرام، دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی هیئات مذهبی شیراز از محلات مختلف از سه مسیر به ترتیب و پشت سرهم به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) حركت كرده و در این حرم مطهر نیز به ترتیب به ساحت مقدس حضرت شاهچراغ(ع) ابراز ارادت و تسلیت می‌كنند.

امسال نیز بنا به گفته حجت‌الاسلام احمد سلامی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) هر شب به صورت متوسط 100 هیئت مذهبی شیراز برای این مراسم در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) حضور می‌یابند.

در ادامه این گزارش می‌توانید فایل صوتی مداحی حاج محمد شریف‌زاده را بشنوید.

moharam

کد

captcha