فعالیت هیئات مذهبی از حالت شعاری بیرون آید/ اعزام 2 هزار مبلغ در ايام محرم به نقاط مختلف فارس
کد خبر: 3642525
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹
مهرابی:‌

فعالیت هیئات مذهبی از حالت شعاری بیرون آید/ اعزام 2 هزار مبلغ در ايام محرم به نقاط مختلف فارس

گروه اجتماعی: مدیركل تبلیغات اسلامی فارس با تأكید بر اهمیت توجه هیئات مذهبی به نقش خودشان خواستار بیرون آمدن فعالیت‌های آنان از حالت شعاری شد و گفت: اگر چنین اتفاقی رخ دهد می‌توان به كاهش آسیب‌های اجتماعی امیدوار بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی، مدیركل تبلیغات اسلامی فارس امروز، 25 شهریورماه در جمع رؤسای هیئات مذهبی این استان نقش هیئت‌های مذهبی را در کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بسیار مهم دانست و گفت: آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی جامعه را تهدید میکند و اگر هیئتهای مذهبی نقش خود را به درستی ایفا کنند و شکل فعالیت آن‌ها از حالت شعاری بیرون آید، میتوان به کاهش آسیب‌های اجتماعی امیدوار بود.

وی تأكید كرد كه هیئت‌های مذهبی با استفاده از ظرفیت بالای جماعت پای منبر در محرم و صفر می‌تواند نقش موثر و مستقیمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی جامعه ایفا کنند.

مهرابی در ادامه با اشاره به برگزاری باشکوه عزاداری‌ها در بیش از 5 هزار مسجد و اماکن مذهبی فارس گفت: در استان فارس 7800 هیئت مذهبی فعالیت می‌کنند که امسال با اعزام 2 هزار مبلغ به مناطق مختلف، برای ترویج فرهنگ عاشورایی تلاش شده است.

مدیركل تبلیغات اسلامی فارس همچنین به تشریح ظرفیت‌های این اداره‌كل پرداخت و گفت: اعزام روحانی در ایام مختلف مذهبی در سطح استان، استقرار مبلغ به صورت دائم در روستاهای فارس، داشتن 31 دفتر در شهرستان های فارس، برگزاری گفتمان های دینی و تحکیم خانواده، برگزاری کارگاه‌های آموزشی ضمن خدمت برای کارمندان از جمله ظرفیت‌های ماست.

وی همچنین فعالیت ۱۳ مدرسه صدرا با ۱۳5۰ دانش آموز، اعزام روحانی سیار در مناطق عشایری، برگزاری کلاس‌های قرآن و مداحی به صورت رایگان، حضور در نماز جمعه هر شهرستان به صورت هفته‌ای، اعزام مبلغ به مناطق محروم استان، سرکشی از مساجد و حسینیه‌ها، اجرای برنامه فرهنگی مناسبتی، گفتمان‌های عشایری، آموزش مدیران حوزه علمیه، آموزش هیئات مذهبی، نشست‌های آموزشی و توجیهی روحانیون مستقر در سطح استان فارس را از دیگر فعالیت‌ها و ظرفیت‌های این اداره‌كل برشمرد.

captcha