نکات امنیتی، انتظامی و ترافیکی در قالب آیین‌نامه‌ به هیئات مذهبی ابلاغ شود
کد خبر: 3642455
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷

نکات امنیتی، انتظامی و ترافیکی در قالب آیین‌نامه‌ به هیئات مذهبی ابلاغ شود

گروه اجتماعی: معاون سیاسی ـ اجتماعی فرماندار اهواز با تأکید بر اینکه فهرست هیئت‌های مذهبی شناسنامه‌دار در اهواز از سوی سازمان تبلیغات اعلام شود، گفت: نکات امنیتی، انتظامی و ترافیکی باید در قالب آیین‌نامه‌ای به مسئولان این هیئات مذهبی ابلاغ شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، نشست ستاد هماهنگی هیئات عزاداری ماه محرم اهواز پیش از ظهر امروز شنبه 25 شهریور در فرمانداری اهواز تشکیل شد.

لطیف حیایی‌اهوازی معاون سیاسی اجتماعی فرماندار اهواز در این نشست گفت: موضوع این نشست ایجاد هماهنگی برای برگزاری هر چه بهتر مراسم ایام محرم و صفر و به ویژه ابلاغ نکاتی است که هیئت‌ها در ابعاد مختلف فرهنگی، امنیتی و اجتماعی باید رعایت کنند.

وی اظهار کرد: نکات امنیتی، انتظامی و ترافیکی باید در قالب آیین‌نامه‌ای به مسئولان هیئات مذهبی اهواز ابلاغ شود و نمایندگانی از ناجا، سپاه، پلیس راهور و اداره اطلاعات با حضور در جلسات مسئولان هیئات مذهبی این نکات را به آنها متذکر شوند.

حیایی‌اهوازی تأکید کرد: فهرست هیئات‌های مجوزدار به پلیس راهور و نیروی انتظامی اعلام شود و تا قبل از آغاز محرم جلسات مستمر در ابعاد مختلف امنیتی، انتظامی و فرهنگی جهت تأمین کمیت و کیفیت لازم مراسم با هیئات مذهبی به ویژه قبل از ایام مهمی چون تاسوعا و عاشورا برگزار شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار اهواز ادامه داد: هشدارهای لازم با تأکید و به صورت خاص به مسئولان هیئت‌های مذهبی داده شود و افرادی برای امنیت مراسم و ارتباط با پلیس راهوار و نیروی انتظامی از سوی هیئت‌ها تعیین شوند.

وی تأکید کرد: تذکرات هم کتبی به مسئولان هیئت‌های مذهبی ابلاغ شود و هم در جلسات حضوری با حضور نمایندگان ناجا، پلیس راهور، سپاه و اداره اطلاعات به آنها ابلاغ شود.

حیایی‌اهوازی با اشاره به برپایی ایستگاه‌ها صلواتی و مواکب بدون مجوز در سطح شهر، گفت: به کلانتری‌ها اعلام شود افرادی که بدون مجوز اقدام به برپایی داربست در سطح شهر می‌کنند، محترمانه از طریق کلانتری به آنها مهلت داده شود که به سازمان تبلیغات اسلامی مراجعه کنند، اگر مجوز نداشته باشند، در صورتی که سابقه فعالیت مذهبی دارند در سامانه هیئت‌های مذهبی(طوبی) نام نویسی کنند و و در غیر این صورت مجوز موقت برای فعالیت خود دریافت کنند.

captcha