موقوفات شادی اهل بیت(ع) در کشور توسعه یابد
کد خبر: 3635195
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۴

موقوفات شادی اهل بیت(ع) در کشور توسعه یابد

گروه اجتماعی: حجت‎الاسلام والمسلمین فرحزاد بر لزوم توسعه فرهنگ موفوقات مرتبط به شادی اهل بیت(ع) تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)ازقم، حجت‎الاسلام والمسلمین فرحزاد، امشب 5 شهریور در همایش شعائری ایام غدیریه در مجتمع فرهنگی امامزاده سیدعلی(ع) گفت: یکی از مناسبت‎هایی که در ایران هنوز نهادینه نشده است، مناسبت‎های ماه ذیحجه الحرام است.
وی افزود: با توجه به روایات تفسیری هر ماه متعلق به یک امام معصوم است و باید در هر ماه، بزرگداشت یک امام معصوم(ع) را گرامی بداریم؛ در ماه ذیحجه سی مناسبت مرتبط به اهل بیت(ع) وجود دارد.
استادحوزه بیان کرد: اگر به دنبال ترویج ایمان و تقوا در جامعه هستیم باید شعائر الله را جامعه نهادینه کنیم؛ برنامه‌های حزن و اندوه و روضه خوانی در کشورما به خوبی برگزار شده است ولی باید در زمینه شادی و سرور اهل بیت(ع)نیز کارهای اساسی انجام شود؛ در حالی که در بیان روایات ما شادی و نسبت به حزن تقدم یافت است.
فرحزاد اظهارکرد: موقوفات در شادی اهل بیت(ع) بسیار کم است؛ نیابد چنین اندیشید که اگر کسی برای شادی اهل بیت(ع) نذری کرد، ثواب او از کسی که برای روضه اهل بیت(ع) نذر می کند کمتر است؛ از دیگر سوی امروز جامعه ما نیز نیازمند این شادی و سرور اجتماعی است.
وی افزود: مناسبت‌های ماه ذیحجه در قرآن و روایات جمع آوری شده است و کاملا با مدرک شده است؛ اهل سنت نیز در خصوص رد الشمس کتاب دارند و ما نیز باید این مناسبت ها را به جامعه بشناسانیم و این روزها را گرامی بداریم.
استادحوزه بیان کرد: روز دهم ذیحجه حدیث ثقلین توسط پیامبر، برای چندمین بار مطرح شد؛ اعلان سوره برائت در سال قبل از فتح مکه که توسط امام علی(ع) انجام شداز جمله مناسبت‎های این روزها است.
فرحزاد با اشاره به برخی از مناسبت‎های خاص ماه ذیحجه اظهارکرد: رویات بسیاری در زمینه لزوم شکرگزاری شیعیان نسبت به مهر و محبت و مودت اهل بیت(ع) ذکر شده است. 
وی افزود: ایام صادقیه(ع)، ایام فاطمیه و اربعین و... در جامعه ما نهادینه شده است ولی همه بزرگان هم اذعان دارند که عید غدیر خم از بسیاری از مراسم ها دهه ها بالاتر است؛ روایات است که اگر کسی عظمت غدیر را درک می کرد، ملائکه الله روزی ده بار با ما مصافحه می کردند.
استادحوزه بیان کرد: شب قدر بالاترین شب است ولی امام رضا(ع) فرمودند که به برکت این عید، دو برابر شب‎های قدر و شب آخر ماه رمضان، در عید غدیر، از آتش جهنم آزاد می‏شوند.
فرحزاد اظهارکرد: کاروان باشکوهی که در عصر غدیر از حرم تا جمکران برگزار می شود و امیدواریم این حرکت عظیم به سراسر کشور نیز منتشر شود.
وی افزود: پیامبر خدا می فرمایند که من مامور شدم که در غدیر خم از شما برای علی(ع) و یازده امام دیگر بیعت بگیرم؛ رسانه ها باید این مطلب و پرسش عمومی را برای مسلمانان مطرح کنند که چگونه 124 هزار پیامبر جانشین داشتند ولی پیامبر ما هیچ جانشینی تا ابد برای خود نگذاشته است.
captcha