برون‌سپاری فعالیت‌های قرآنی به مؤسسات مردمی؛ گام نخست شورای توسعه فرهنگ قرآنی فارس
کد خبر: 3630216
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹
امیرحكیمی خبر داد:

برون‌سپاری فعالیت‌های قرآنی به مؤسسات مردمی؛ گام نخست شورای توسعه فرهنگ قرآنی فارس

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی فارس تأكید كرد كه گام نخست این شورا، برون‌سپاری فعالیت‌های قرآنی استان به مؤسسات مردمی دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، سومین نشست دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان فارس امروز، 23 مردادماه در محل معاونت قرآن و عترت اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار شد.

در این نشست تمام اعضای دبیرخانه اعم از نهاد نماینده ولی فقیه در فارس، حوزه‌های علمیه، آموزش و پرورش، اتحادیه مؤسسات قرآنی، مدیران مؤسسات قرآن بیت‌الاحزان و مكتب‌القرآن ثارالله(ع)، نماینده شورای عالی قرآن و تبلیغات اسلامی حاضر بودند و تنها غایب این جلسه همانند جلسات گذشته، اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس بود.

ملیحه امیرحكیمی، مسئول دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی فارس درباره این نشست به خبرنگار ایكنا گفت: نخستین گام شورای توسعه فرهنگ قرآنی فارس، برون‌سپاری فعالیت‌های قرآنی به مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی افزود: در این راستا یكسری طرح‌ها از سوی سه كمیسیون تبلیغ و ترویج، آموزش عمومی و پژوهش‌های قرآنی اعلام شد كه در صورتی كه مؤسسات مردمی فعالیت‌های خود را در قالب این طرح‌ها انجام دهند، مورد حمایت شورای توسعه فرهنگ قرآنی فارس قرار خواهند گرفت.

مهدی احمدی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این باره به خبرنگار ایكنا گفت: در سومین نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی مصوب شد مؤسساتی كه در زمینه فهم و تدبر در قرآن ویژه اصناف، گسترش محافل انس با قرآن، گسترش هنرهای بصری قرآن و عترت در شهرستان‌های فارس، آموزش معلمین دوره ابتدایی و مهدهای كودك با محوریت قرآن و عترت دارند، مورد حمایت شورای توسعه فرهنگ قرآنی قرار گیرند.

وی افزود: هچنین طرح‌‌های آموزش روش تدبر در قرآن كریم برای مسئولان استان و شهرستان، برگزاری دوره آموزشی مبانی مشاوره قرآنی، تولید محتوا در حوزه قرآن و عترت و طرح‌هایی با محوریت حفظ قرآن كریم نیز از دیگر مواردی بودند كه مورد حمایت شورای توسعه فرهنگ قرآنی فارس قرار خواهند گرفت.

احمدی با بیان اینكه هر كدام از این طرح‌ها متعلق به یكی از كمیته‌های پژوهش‌، تبلیغ و ترویج و آموزش عمومی است، گفت: در صورتی كه مؤسسات مردمی طرح‌هایی در قالب 8 مورد مطرح شده دارند، ظرف 7 روز مهلت دارند، تا طرح‌های خود را به دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی واقع در اداره‌كل ارشاد فارس تحویل دهند.

مسئول كمیته تبلیغ و ترویج دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی فارس ادامه داد: طرح‌های مؤسسات مردمی در دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت مصوب شدن، از آن حمایت‌های ریالی صورت خواهد گرفت.

captcha