حوزه‌های علمیه از انزواهای خودساخته بیرون بیایند
کد خبر: 3626311
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۹

حوزه‌های علمیه از انزواهای خودساخته بیرون بیایند

گروه معارف: رئیس دفتر تبلیغات اسلامی قم با بیان اینکه ظرفیت‌ها و استعدادهای درخشانی در حوزه‌های علمیه نهفته است، گفت: در سطح بین‌الملل و حتی سطح داخلی، حوزه‌های علمیه محدودیت‌ها و انزواهای خودساخته‌ای برای خود تعریف کرده‌اند که باید از این انزوا بیرون بیایند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام احمد واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی قم، صبح امروز، 11 مردادماه در مراسم آیین رونمایی از آثار پژوهشکده اسلام تمدنی در مشهد، اظهار کرد: در حیات فردی و در مجموعه‌های سازمانی، کم و کیف فعالیت‌ها تابع سطح انتظار خود آن‌ها از فعالیت‌های خویش است.
وی گفت: در حوزه‌های علمیه و مراکز علمی سطح انتظار تناسبی با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های تعریف شده آن ندارد. در سطح بین‌الملل و حتی سطح داخلی، حوزه‌های علمیه محدودیت‌ها و انزواهای خودساخته‌ای برای خود تعریف کرده‌اند که باید از این انزوا بیرون بیایند.
وی با بیان اینکه تعاملات علمی در داخل کشور جدی نیست، گفت: باید سؤال کرد چقدر با محافل دانشگاهی نشست‌های علمی برگزار کردیم و چرا امثال این رونمایی‌ها در دانشگاه‌ها برگزار نمی‌شود.واعظی ادامه داد: ظرفیت‌ها و استعدادهای درخشانی در حوزه‌های علمیه نهفته است ولی بسیاری از فضلای ما زیربار قابلیت‌های خود قد خم کرده‌اند چون میدانی برای شکوفایی قابلیت‌ها و استعدادهای خود پیدا نمی‌کنند، اگر هم پیدا می‌کنند با انزواهای خودساخته آن را از بین می‌برند.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی قم بیان کرد: حمایت خاص از اعضای هیئت علمی، کمک برای کار مشترک با شخصیت‌های علمی غربی، تبیین محتوای دینی برای همه افراد در جهان و تلاش برای برند شدن، سه راهکار برای بیرون آمدن از انزواهای خودساخته است.
واعظی ابراز کرد: اگر در امر پژوهش مسئله‌محور شویم و در یک مسئله خاص تولیدات داشته باشیم، باعث می‌شود در طی 20 سال آینده آن مسئله به عنوان برندی مطرح شود.
captcha