آغاز داوری آثار دریافتی جشنواره قرآنی معراج
کد خبر: 3625025
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱

آغاز داوری آثار دریافتی جشنواره قرآنی معراج

گروه دانشگاه: داوری آثار دریافتی در رشته‌های قرائت و خطابه و نیز داوری بخش شفاهی حفظ سوره‌های یس، الرحمن و واقعه سومین جشنواره قرآنی معراج آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، جهاد دانشگاهي استان یزد سومين ضيافت معراج را با حمایت و هدایت معاونت فرهنگی، نظارت سازمان سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و همکاری روابط عمومی جهاد دانشگاهی برگزار کرد.

اکنون داوری آثار دریافتی در رشته‎های قرائت (ترتیل و تحقیق) و خطابه توسط دو گروه داوری خواهران و برادران آغاز شده است. در این مرحله داوران همه آثار رسیده را بر اساس ملاک‌های داوری ارزیابی نموده و در پایان این فرآیند نفرات منتخب را برای شرکت در مرحله نهایی مسابقات به یزد دعوت خواهند نمود.

علاوه بر این بخش شفاهی رشته‌های حفظ یس و الرحمن و حفظ، ترجمه و تفسیر سوره واقعه نیز در حال انجام است. در این بخش‌ها نیز داوران از طریق مصاحبه تلفنی میزان آمادگی نفرات برتر آزمون الکترونیکی را مورد سنجش قرار داده و نفرات برتر و منتخب را معرفی می‌کنند.

بر اساس تقویم مسابقات، دبیرخانه حداکثر تا 16 مرداد (سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی) نفرات برتر را اعلام و از منتخبین برای حضور در مرحله نهایی دعوت به عمل خواهد آورد.

یادآور می‌شود، ضیافت قرآنی معراج، گردهمایی فعالان قرآنی جهاد دانشگاهی است که برای نخستین بار در سال 1390 و دومین دور آن نیز در سال تحصیلی 93-94 شد. میزبان هر دو دوره نیز جهاد دانشگاهی یزد بوده است.

در دوره سوم با ایجاد تغییراتی در آئین‌نامه، امکان حضور خانواده‌های محترم اعضا فراهم آمد و رشته‌های مسابقات نیز افزایش یافت.
captcha