برگزاری یادواره 14 شهید روحانی در خوشاب
کد خبر: 3621115
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷

برگزاری یادواره 14 شهید روحانی در خوشاب

گروه شهرستان‌ها: یادواره 14 شهید روحانی شهرستان خوشاب، شب گذشته، همزمان با شب شهادت امام جعفر صادق(ع) در سلطان‌آباد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، یادواره 14 شهید روحانی شهرستان خوشاب، شب گذشته، 28 تیرماه همزمان با شب شهادت امام جعفر صادق(ع) در سلطان‌آباد برگزار شد.
حجت‌الاسلام حیدرعلی یوسف‌زاده، امام جمعه شهرستان خوشاب در این مراسم گفت: شیعه واقعی آن امام بزرگ، شیعه‌ای است که دروغ نگوید و به وظایف دینی و اسلامی و خودش در برابر پروردگار خالق یکتا به درستی عمل کند.
وی در ادامه بیان کرد: شهدا رساله عملیه خودشان را در مکتب اسلام با خون خودشان نوشتند.
قاسم جعفری، نماینده سابق مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه یوم‌ الله روزی است که ما را به خدا نزدیک کند، اظهار کرد: اگر خدا به کسی خیر بدهد، او را فقیه در دین قرار می‌دهد.
وی ادامه داد: اگر امروز بعد از 30 سال برای شهدا مراسم برگزار می‌کنیم و تکریمشان می‌کنیم، به دلیل داشتن جاذبه معنوی آنان است.
رئیس دفتر مرحوم ابوترابی با تشریح جریان‌های دوران امام صادق(ع)، گفت: آن امام بزرگوار با فرصت‌طلبانی که قیام کردند و دچار فتنه شدند روبرو بود، فرصت‌طلبانی که ظاهرفریب بودند.
جعفری با بیان اینکه در مکتب اسلام، وقتی منطق قوی داریم، نباید ترسی داشته باشیم، ادامه داد: امام ششم(ع) مکتبی را بنیانگذاری کرد که دارای افراد متخصصی در فقه، کلام و حدیث از جمله هشام بود.
وی، یکی از جریان‌های زمان امام جعفر صادق(ع) را افراد متملق و چاپلوس بیان کرد که در حال حاضر نیز وجود دارند، اظهار کرد: این افراد با تعریف و تمجید بی‌جا مفسده‌‌انگیز هستند و با اغراق و تعریف بیجا انسان را به سمت باطل تشویق می‌کنند.
این استاد دانشگاه پیام نور تهران ادامه داد: امروز باید چراغ راه ما ولایت و رهبری باشد و همانگونه که رهبر معظم انقلاب بیان کردند، باید در اقتصاد الگویمان، اقتصاد مقاومتی و در آموزش سند تحول بنیادین باشد و در دفاع از کشور، در کنار مذاکره به تقویت نیروهای مسلح بپردازیم.
وی تاکید کرد: اقتصاد درونگر یعنی اینکه در این راه حرکت کنیم و با پشتیبانی مردم، کشوری نیرومند و پرتوان داشته باشیم.

captcha