امر به معروف و نهی از منکر انسان را با خدا آشتی می‌دهد
کد خبر: 3620375
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹

امر به معروف و نهی از منکر انسان را با خدا آشتی می‌دهد

گروه فرهنگی: نماینده ولی در استان کردستان گفت: امر به معروف و نهی از منکر درحقیقت انسان‌ها را با خدا آشتی می‌دهد و ترک آن موجب قهر خدا می‌شودو اگر امت جامعه‌ای از خدا دور شود، مورد غضب الهی قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی در استان کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی در استان کردستان دیروز، 27 تیرماه در گردهمایی دبیران شورای ستاد امر به معروف و نهی از منکر ادارات سطح شهر مریوان و سروآباد اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر درحقیقت انسان‌ها را با خدا آشتی می‌دهد و ترک آن موجب قهر خدا می‌شودو اگر امت جامعه‌ای از خدا دور شود، مورد غضب الهی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به آیات قرآنی افزود: قوم بنی‌اسرائیل چون امربه معروف ونهی ازمنکرراترک کردن وازخدادور شدند مورد لعن وغضب الهی قرارگرفتند، الان هم یهودی‌ها همیشه مورد غضب هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان بیان کرد: یهودی‌ها هیچ وقت با خدا آشتی نکردند و تفکراتشان نیز خطرناک است و همیشه در رنج وعذاب الهی گرفتارهستند و تکثیر نسل ندارند.

وی اعلام کرد: نظام اسلامی یک معروف بزرگ است و تفاوت مؤمن و کافر در انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر است، کسانیکه منکرات را رواج دهند و مانع ترویج معروفات شوند منافق هستند و اگر اظهار مسلمانی هم بکنند مسلمان نیستند.

آیت‌الله حسینی شاهرودی، با اشاره به فرمایشات پیامبر اسلام(ص) اعلام کرد: پیامبرفرمودند از قومی به شما خبرمی دهم که جزء انبیاء نیستند ولی نزد خداجایگاه انبیاء را دارند و مردم به حال آن‌ها غبطه می‌خورند اینها کسانی هستند که هم محبت خدا را در دل بندگان جای می‌دهند وهم محبت بندگان در دل خدا، اینها همان کسانی هستند که بندگان خدا را امربه اعمالی می‌کنند که خدا دوست دارد و نهی از اعمالی که خدا دوست ندارد.

وی امر به معروف و نهی از منکر را یکی از واجبات زندگی انسان عنوان کرد و گفت: انسان عاقل هیچ وقت سراغ گناه نمی رود و اگر کسانیکه مرتکب گناه می شوند عقل و دانش داشته باشند هیچوقت گناه نمی کنند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری خوشی ها و لذتهای شیرین دنیوی را بی ارزش خواند و گفت: هیچ لذت زودگذر دنیوی ارزش این را ندارد که فرد همیشه در عذاب و سختی باشد.

وی شرایطی که در قیامت برای مجرمین و گناهکاران وجود دارد را بسیار سختتر و عذاب آورتر از عذابهای دنیوی دانست و گفت: انسان عاقل هیچگاه زندگی توام با آرامش بهشتی را با هیچ لذت دنیوی عوض نمی کند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی بیان کرد: اگر انسان بخواهد زندگی وی قوام وپایدارباشد باید ارتباط با خداوند را حفظ نمایدایثارواخوت وبرادری زمانی معنی پیدامی کند که برای خدا باشدوانسانهای بی دین چون از خدا فاصله گرفته اند همیشه درعذاب وموردغضب خداهستندوبیشترین اظطراب از مرگ دارند.

وی قرآن را راهنمای زندگی بشر خواند و گفت: بهترین مسیر زندگی برای انسانهادر قرآن ترسیم شده که هم برای فرد وهم برای جامعه دستور وراهنمایی دارد.وهرکجا به دستورات قرآن عمل کردیم درآنجا پیروز شدیم وهرجا به وسوسه های شیطان عمل کردیم دچارعصیان شدیم .

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در ادامه بیان کرد: اگر انسان بخواهد به جایی برسد و دستور و راهنمایی قرآن و رسولش را اجابت کند سعادت دنیوی و اخروی خود را تامین کرده است.وخودوجامعه را ازفساد وفحشاءنجات داده است.

وی یادآور شد: هیچ فرد مومن و با تقوایی نمی‌تواند از کنار منکرات براحتی و بی‌مسئولیت عبور کند زیرا ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر جامعه را به سمت و سوی مکتب الهی هدایت می‌کند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی یادآور شد: آثار ونتیجه برنامه ریزی کارهای شیطانی غرب برای ترویج فرهنگ وخواسته خود امروزه ازطریق فیلمهای هالیورددرکشورهای اسلامی قابل لمس است ودارند به شکلهای مختلف فرهنگ غرب به جوامع ومتمدن اسلامی ترویج می دهند.

وی در پایان از شوراهای امربه معروف و نهی از منکر ادارات خواست به آثار و خطراتی که فرهنگ غرب به جامعه اسلامی ترویج می‌دهند، پرداخته و این خطرات را برای مردم گوشزد کنند.

captcha