آستان‌های مقدس باید شبکه‌های رسانه‌ای ایجاد کنند
کد خبر: 3620361
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
حجت الاسلام فرحزاد:

آستان‌های مقدس باید شبکه‌های رسانه‌ای ایجاد کنند

گروه اجتماعی: سخنران حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها گفت: آستان‌های مقدس باید شبکه‌های رسانه‌ای تخصصی را ایجاد کنند و شبکه‌های مذهبی از جمله قرآن و معارف نیز باید فعالیت‌های خود را گسترش دهند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد 27 تیر در نشست هم‌اندیشی سخنرانان حرم کریمه اهل بیت(ع) که با حضور تولیت آستان مقدس در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به اینکه در سطح جامعه اسلامی کمتر به موضوع شادی و نشاط پرداخته شده است، اظهار کرد: اکنون موازنه مطلوبی میان عزاداری‌ها و شادی‌ها نیست به همین علت باید به فعالیت‌های مرتبط در راستای شادی کردن جامعه اهتمام جدی‌تری داشته باشیم.
وی با تاکید بر اینکه اعزام زائران اولی به شهرهای مذهبی تاثیرات معنوی بسیاری به دنبال دارد، اضافه کرد: باید کارگروهی تشکیل و جشن‌های مذهبی بدون غرب‌زدگی و مباحث نادرست و انحرافی دنبال شود و افرادی مشخصی از آموزه‌های اهل بیت(ع) برای شاد کردن مردم جامعه استفاده کنند.
استاد حوزه علمیه قم از زمان پخش برنامه‌های مذهبی در رسانه‌ها انتقاد کرد و گفت: برنامه‌های مذهبی جذاب را در ساعت‌های کم بیننده نمایش می‌دهند اما برخی برنامه‌های دیگر که شادی حقیقی را به دنبال ندارد را در ساعات پر بیننده پخش می‌کنند.
وی با بیان اینکه مبلغان باید نسبت به موضوع شادی اهل بیت(ع) اهتمام جدی‌تر داشته باشند، عنوان کرد: علما باید با توجه به شرایط جامعه نسبت به برخی از عملکردهای در مجالس شادی صبر و تحمل داشته باشند.
حجت‌الاسلام فرحزاد با اشاره به اینکه اینکه گسترش برنامه‌های دهه کرامت توسط آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها و آستان قدس رضوی قابل تقدیر است، مطرح کرد: اینکه مردم در این ایام با معارف آشنا می‌شوند و به اماکن مقدس سفر می‌کنند عنایت بزرگی است.
وی یادآور شد: باید یک روز از دهه کرامت را با عنوان امام رضا علیه‌السلام و ولایت نام‌گذاری کنیم چرا که نزدیک به ۵۰۰ روایت از ایشان در مورد ولایت و امامت به ثبت رسیده است، این حجم از روایات نشان از اهتمام ویژه امام هشتم نسبت به موضوع ولایت و امامت است.
سخنران حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها با تاکید بر اینکه باید برای عید غدیر برنامه‌های گسترده‌تری را دنبال کنیم، اظهار کرد: آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها و آستان قدس رضوی باید نسبت به این دهه نیز نگاه ویژه‌تری داشته باشند.
وی از توسعه بسترهای ارتباطی، رسانه‌ها و فضاهای مجازی یاد کرد و ادامه داد: آستان‌های مقدس باید شبکه‌های رسانه‌ای تخصصی را ایجاد کنند و شبکه‌های مذهبی از جمله قرآن و معارف نیز باید فعالیت‌های خود را گسترش دهند.
حجت‌الاسلام فرحزاد با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید در دهه کرامت نسبت به انعکاس معارف دینی و آموزه‌های اهل بیت(ع) نگاه متفاوتی داشته باشند، تصریح کرد: باید معرفت مردم را نسبت به اهل بیت(ع) بیشتر آشنا کنیم.
captcha