تدوین 70 کتاب در زمینه سرگذشت‌پژوهی شهدا/ تولید مجموعه صداهای ماندگار
کد خبر: 3613683
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۶

تدوین 70 کتاب در زمینه سرگذشت‌پژوهی شهدا/ تولید مجموعه صداهای ماندگار

گروه فرهنگی: معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی با اشاره به اینکه سال گذشته دو نسخه کتاب در خصوص سرگذشت‌پژوهی شهدا چاپ شده است، اظهار کرد: 70 کتاب در این خصوص در حال تدوین است و اختتامیه این طرح تیرماه برگزار می‌شود.

سیدمجید حسینی، معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در خصوص سرگذشت‌ پژوهشی شهدا، اظهار کرد: کار در حوزه شهید افتخاری بزرگ است و این خود باعث آشنایی بیشتر عموم مردم با راه و روش شهیدان خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه طرح شهیدپژوهشی از سال 1394 آغاز شد، افزود: این طرح با پیشنهاد بنیاد شهید برای اولین بار در کشور و با همکاری ستاد شاهد آموزش و پرورش و اداره امور اجرایی ستاد شاهد استان توسط دانش‌آموزان اجرا می‌شود.
حسینی ادامه داد: در مرحله اول طرح شهیدپژوهی، حدود 60 هزار پژوهش انجام شد که شامل وصیتنامه، مصاحبه با خانواده شهدا، هم‌رزم‌ها، همسایگان شهدا و ... می‌شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، هدف طرح شهید پژوهی را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطوح مختلف جامعه اسلامی دانست و عنوان کرد: مدارس شاهد یکی از بهترین مکان‌ها در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند.
وی با اشاره به اینکه مدارس شاهد از سال تحصیلی 95-94 طرح شهیدپژوهی را آغاز کره‌اند، عنوان کرد: از لحاظ کیفی تغییراتی در این طرح ایجاد شد؛ تاکنون بیش از 28 هزار اثر جمع‌آوری شده و در مرحله داوری قرار دارند.
حسینی عنوان کرد: این آثار شامل «مصاحبه»، «وصیت‌نامه»، «تحقیق و‌ خاطرات» و... از شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم، ترور و... استان خراسان رضوی می‌شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در خصوص جمع‌آوری اسناد شهدا توسط دانش‌آموزان، بیان کرد: دانش‌آموزان به صورت گروهی به سراغ شهدای مدرسه و محلات می‌روند.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته دو نسخه کتاب در خصوص سرگذشت‌پژوهی شهدا چاپ شده است، اظهار کرد: 70 کتاب در این خصوص در حال تدوین است.
معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی با بیان اینکه اختتامیه این طرح تیرماه در مشهد برگزار می‌شود، در خصوص تولیدات جدید نشر و نماهنگ جدید توسط بنیاد شهید، اظهار کرد: چند مستند برای سال 96 در حال ساخت است.
تولید مجموعه صداهای ماندگار
حسینی از تولید مجموعه صداهای ماندگار خبر داد و بیان کرد: امیدواریم بتوانیم از این مجموعه در هفته دفاع مقدس رونمایی کنیم.
وی با بیان اینکه این مجموعه حدود 140 ساعت، صداهای ماندگار است که تمامی اسناد آن در مراکز اسناد موجود است، اظهار کرد: از این 2700 فایل صوتی، 140 فایل با صدای خود شهدا را استخراج کرده‌ایم که به صورت موضوعی در نرم‌افزار قرار گرفته است.
معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی اظهار کرد: تولید کلیپ جدید در مراسمات و تیزرهای تلویزیون شهری با موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، از جمله برنامه‌های بنیاد است.
تدوین 32 جلد وصیت‌نامه شهدا
حسینی از 32 جلد وصیت‌نامه شهدای استان خبر داد و بیان کرد: یک نسخه از این وصیت‌نامه در کنگره بین‌المللی شهدای جهان اسلام رونمایی شد که قرار است 32 جلد آن تدوین شود. 
وی ادامه داد: تولید مستند «شهید علیمردانی»، چاپ کتاب «آزادگان سیاسی و الفبای حماسه» و اجرای تئاتر «آهن‌ها و احساسات» از دیگر برنامه‌های بنیاد است.
captcha