جلد چهاردهم دایرةالمعارف قرآن به نمایشگاه قرآن رسید
کد خبر: 3609045
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴
حجت‌الاسلام خراسانی خبر داد:

جلد چهاردهم دایرةالمعارف قرآن به نمایشگاه قرآن رسید

گروه ادب: مدیر گروه دایر‌ة‌المعارف مرکز فرهنگ و معارف قرآن از ارائه چهاردهمین مجلد دایرةالمعارف قرآن در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی خراسانی، مدیر گروه دایر‌ة‌المعارف مرکز فرهنگ و معارف قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: تاکنون چهارده مجلد از دایرةالمعارف قرآن از سوی انتشارات بوستان کتاب به چاپ رسیده و جلد اخیر برای نخستین بار در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن ارائه شده است.
وی افزود: این مجلد دارای بیش از 70 مدخل بوده و موضوعاتی با حروف «ر» و «ز» را شامل می‌شود و مباحث و مقولاتی مانند «رفاه»، «رکوع»، «رمضان»، «روح»، «روزه»، «رهبانیت»، «زبان»، «زبان عربی»، «زبان قرآن» را دربرگرفته است. البته بخش‌هایی از حرف «ر» در جلد سیزدهم آمده است.
حجت‌الاسلام خراسانی در ادامه ویژگی‌های این اثر را مورد اشاره قرار داد و گفت: نظام الفبایی در چینش مداخل این اثر اهمیت داشته و از منابع متقن و دست اول استفاده شده است، همچنین از نثر معیار برخوردار است که سبب شده مخاطبان تخصصی این اثر بتوانند به‌راحتی از آن بهره‌مند شوند.
وی در ادامه به جلد پانزدهم دایرةالمعارف قرآن اشاره و بیان کرد: در حال حاضر ویرایش نهایی جلد پانزدهم در حال انجام است و طی ماه‌های آینده برای چاپ به انتشارات بوستان کتاب سپرده می‌شود.
captcha