ولایت و تقوا؛ عوامل نجات انسان‌ها/ فلسفه روزه، ایجاد تقواست
کد خبر: 3603227
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱
فرحزاد مطرح كرد:‌

ولایت و تقوا؛ عوامل نجات انسان‌ها/ فلسفه روزه، ایجاد تقواست

گروه اجتماعی: كارشناس برنامه «سمت خدا» بر این نكته تأكید كرد كه طبق روایات اسلامی، ولایت و تولی اولیای خدا و همچنین ترك گناهان و تقوا عوامل نجات انسان‌ها هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد، كارشناس برنامه «سمت خدا» امروز، 4 خردادماه در چهارمین دوره ختم قرآن كریم این برنامه كه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، با بیان اینكه در روایات اسلامی مهم‌ترین وسیله نجات انسان‌ها دو چیز است، گفت: نخست ولایت و تولی اولیای خدا اعم از انبیاء الهی و امامان و جانشینان آنان و پیروی از آن‌هاست.

وی با اشاره به وجود بقاع متبركه فراوان در استان فارس، آن را نعمتی برای مردم این استان برشمرد و افزود:‌ خلأ معنویت در جامعه با رفت و آمد به حرم امامزادگان پر می‌شود.

فرحزاد با یادآوری اصول دین و این نكته كه نماز ستون دین است، گفت: در عین حال چاشنی تمام كارها و نخ تسبیحی كه همه اعمال ما را به هم وصل كرده و موجب پذیرش آن‌ها به درگاه الهی می‌شود، محبت حضرت محمد(ع) و خاندان پاكش یعنی ولایت است.

این كارشناس دینی با بیان اینكه در قیامت هركس با هر چه در این دنیا دوست دارد، محشور می‌شود، افزود: دومین عامل نجات انسان ها كه وصیت خدا و همه كتاب‌های آسمانی و انبیا، علما و بزرگان دینی است، این است كه در كنار ایمان، محبت و ولایت، باید عمل صالح و ترك گناه یعنی تقوا وجود داشته باشد.

وی، فلسفه واجبات دین نظیر روزه را افزایش تقوای الهی دانست و گفت:‌ به تعبیر برخی، روزه از نماز هم مهم‌تر است چنانچه نماز كفاره ندارد اما ترك روزه كفار دارد و اگر كسی روزه نگیرد، ملكه تقوا در وجودش شكل نمی‌گیرد.

فرحزاد با تأكید بر اینكه فلسفه روزه ایجاد تقواست، گفت: دو بال معرفت و ولایت اهل بیت(ع) و دیگری تقوا عوامل خوشبختی و نجات انسان‌ها در دنیا هستند.

این كارشناس مسائل دینی در ادامه با اشاره به آیات 2 و 3 سوره طلاق، این آیات را یكی از كلیدهای بزرگ حل تمام مشكلات دانست و گفت: طبق این آیات قرآن كریم، اگر كسی تقوا كند بلااستثنا از تمام بن‌بست‌ها نجات یافته، به آرامش دست یافته و رزق و روزی را از جایی كه انتظار ندارد، دریافت می‌كند.

captcha