166 کتابخانه در جوار بقاع متبرکه استان اصفهان وجود دارد
کد خبر: 3564951
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲

166 کتابخانه در جوار بقاع متبرکه استان اصفهان وجود دارد

گروه فرهنگی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، با تأکید بر پیروی از فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر وجوب دینی کتابخوانی و علم‌آموزی، گفت: در حال حاضر، 166 کتابخانه در جوار بقاع متبرکه استان اصفهان ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین رضا صادقی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، با اشاره به آیه«هَلْ یَسْتَوِی الَّذِینَ یَعْلَمُونَ وَالَّذِینَ لَا یَعْلَمُونَ إِنَّمَا یَتَذَکَّرُ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ ؛ آیا آنان که می‌دانند با آنان که نمی‌دانند برابرند؟ تنها خردمندان متذکر می شوند». (زمره/ ۹)، اظهار کرد: این نشانه‌های روشن و همچنین پیشنیه فرهنگی ما یعنی تعدد کتاب‌ها و کتابخانه‌ها در عصر شکوفایی تمدن اسلامی و آثار مکتوب نام‌آوران و دانشمندان مسلمان ایرانی همه ناظر بر اهمیت کتاب و کتابخوانی است و این حقیقت را بر ما آشکار می‌کند که آیین اسلام پرچمدار کتاب و کتاب‌خوانی در زمین است.
وی افزود: در همین راستا و جهت پیروی از این فرمایش مقام معظم رهبری(حفظ الله تعالی) که فرمودند: «امروز کتابخوانی و علم آموزی نه تنها یک وظیفه ملی که یک واجب دینی است.»، با تلاش و پی‌گیری‌های صورت گرفته، در حال حاضر 166 کتابخانه در جوار بقاع متبرکه سراسر استان اصفهان ایجاد شده که به مراجعه کنندگان خود خدمات لازم را ارائه می‌دهند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: همچنین 5 مسجد استان و دو مدرسه امام صادق(ع) و مدرسه صدر بازار نیز دارای مخازن غنی از کتاب های مهم هستند که به اعضای خود خدمات ارائه می‌دهند.
حجت‌الاسلام و المسلمین رضا صادقی بیان کرد: در مجموع 23 کتابخانه عمومی و تخصصی در مساحتی به متراژ 6931 متر مربع در بقاع متبرکه و اماکن مقدس سراسر استان ایجاد شده است که در مخزن این کتابخانه‌ها 263 هزار و 890 جلد کتاب نفیس نگهداری شده و بیش از 6000 نفر نیز از خدمات این کتابخانه‌ها بهره‌مند می‌شوند.

captcha