ارزش آدمی در آموزه‌های قرآن به دانش و آموختن است
کد خبر: 3555929
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
افشانی:

ارزش آدمی در آموزه‌های قرآن به دانش و آموختن است

گروه اجتماعی: استاندار فارس با بیان اینكه ارزش آدمی در آموزه‌های قرآن به دانش و آموختن است، گفت: تسخیر هستی و برتری بر فرشتگان زمانی برای انسان میسر گشت که خداوند او را تعلیم داد و انسان آگاه شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، سیدمحمدعلی افشانی، استاندار فارس عصر دیروز، 2 دی‌ماه در مراسم نكوداشت استاد سیدعلی ملك‌حسینی، پدر پیوند كبد ایران گفت:‌ ارزش آدمی در آموزه‌های قرآن به دانش و آموختن است و از این روست که تسخیر هستی و برتری بر فرشتگان زمانی برای او میسر گشت که خداوند او را تعلیم داد و انسان آگاه شد.
وی افزود: اهمیت دانش و علم در دین مبین اسلام تا بدانجاست كه معجزه پیامبر(ص) كتاب و نام كتاب، قرآن و اولین كلمه نازل شده بر پیامبر(ص) «اقرأ» بوده است.
افشانی با اشاره به اینكه انسان با آموختن جانشین خدا گشت و دانش و دانستن ذات پرودگار است و برای انسان، عنایت اوست، افزود: پیدایش علم و دانش با خلقت انسان هم زاد است و بشر همواره تلاش كرده است بیاموزد و درك كند.
استاندار فارس ادامه داد: علم و دانش راه سعادت و راه ساختن را به انسان می‌آموزد، علم چنان توانایی به انسان می‌دهد كه آینده را آنچنان كه می‌خواهد بسازد و دانش و علم نیز انسان را می‌سازد چرا كه انسان چیزی جز اندیشه نیست و انسان با آگاهی و شناخت خداوند و تلاش و كوشش و اعتماد به نفس  بالاترین ارزش وجودی را می‌یابد.
وی با بیان اینكه دانشی دارای ارزش است كه انسان را از هبوط به عروج رسانده و از خاك بر افلاك نشاند، افزود: آری علم اگر چه دیر بار دهد، بار نیكو دهد و صاحب خود را به مقامات رفیع رساند.
استاندار فارس با تأكید بر اینكه انسان‌های بزرگ و دانشمند علم خود را نمی‌فروشند زیرا فروختن علم برازنده دانایان نیست، گفت: اهل خرد دین خود را نیز به دنیا نفروشند و خداشناسان قیمت بالایی دارند و با بزرگی همچون خداوند معامله می‌كنند.
افشانی با با بیان اینكه اهل خرد و دین با تعهد انسانی و ایمانی درد مردم دارند و برای درمان آنان داشته خویش را سخاوتمندانه تقدیم می‌كنند تا نیاز نیازمندان را رفع ومحبت را در جامعه افزایش دهند، گفت: آنان معلمان بزرگ جامعه خویشند كه با ایجاد فرصت برای دیگران، فرهنگ نوع‌دوستی و عمل به مسئولیت اجتماعی را ترویج می‌كنند و نام نیك خود را ماندگار می‌سازند.
استاندار فارس گفت: دكتر ملك حسینی به علت انس با قرآن و كلام معصوم و ادبیات كهن این سرزمین علاوه بر مقام معلمی كه بالاترین مقام آدمی است در امر احسان و خیر، گوی سبقت را ربوده و نام خویش را ماندگار ساخته است.
captcha