رونمایی پنج اثر با هدف تولید و پاسخگویی علم دینی
کد خبر: 3551768
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۷
هم‌زمان با هفته پژوهش صورت گرفت؛

رونمایی پنج اثر با هدف تولید و پاسخگویی علم دینی

گروه معارف: هم‌زمان با هفته پژوهش از پنج اثر جدید مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام٬ با هدف تولید علم دینی و پاسخگو بودن گزاره‌های دینی به شبهات، رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، هم‌زمان با هفته پژوهش و در حاشیه برگزاری نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان رضوی، شامگاه گذشته، 16 آذرماه، با حضور شیخ‌الاسلامی، دبیرکل هفته پژوهش استان از پنج اثر پژوهشی با هدف تولید علم دینی و پاسخگویی به شبهات با توجه به گزاره‌های دینی رونمایی شد که تولید و نشر این آثار از سوی مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام صورت گرفته است.
رونمایی از پنج اثر پژوهشی با هدف تولید و پاسخگویی علم دینی
بنا بر این گزارش، آثار رونمایی شده که با موضوعات عفاف و حجاب، حکمت و عرفان و همچنین تفکر و تصمیم‌سازی تدوین شده است با هدف نگرش سیستمی و راهبردی به دین و به همت پژوهشگران مؤسسه مطالعات راهبردی تولید شده است.
سه عنوان کتاب٬ از میان آثار رونمایی شده٬ مربوط به حوزه عفاف و حجاب است که با پژوهش‌های حجت‌الاسلام محمدحسن وکیلی و ایمان کاظمی‌مقدم و همچنین اثری از سمانه پرویان به مرحله تولید رسیده است و نیز اثری در مبحث حکمت و عرفان که حجت‌الاسلام محمدحسن وکیلی مؤلف آن بوده و کتابی در رابطه با شبکه‌سازی تفکر و تصمیم‌سازی که به همت حجت‌الاسلام عبدالحمید واسطی گردآوری شده است.
حجت‌الاسلام محسن مختاری، پژوهشگر و رئیس روابط‌عمومی مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام در گفت‌وگو با ایکنا ضمن تشریح برنامه‌ها و اهداف این مؤسسه در انجام پژوهش‌ها گفت: با گذشت حدود پنج‌ماه از نمایشگاه قرآن کریم که منجر به تولید و رونمایی هفت اثر پژوهشی از این مؤسسه شد، اکنون با رونمایی پنج اثر پژوهشی دیگر در قالب نمایشگاه پژوهش و فناوری٬ تولیدات پژوهشی خود را افزایش دادیم.
رونمایی از پنج اثر پژوهشی با هدف تولید و پاسخگویی علم دینی
وی با بیان اینکه تا کنون بیش از 100 عنوان کتاب را در مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام رونمایی کردیم، ادامه داد: هم‌اکنون پژوهشگران این مؤسسه به دو گروه تقسیم شده و با دو موضوع رفاه و تأمین اجتماعی و شهرسازی اسلامی مشغول پژوهش هستند که تعدادی از نشست‌های این دو پروژه با هدف انتقال مطالب و روش‌های پژوهش در نمایشگاه پژوهش و فناوری امسال برگزار شده است.
حجت‌الاسلام مختاری افزود: مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام با هدف تولید علم دینی به کمک قرآن و روایات به پژوهش‌ها پرداخته و پژوهشگران برای تحقق اهداف در موضوعات مختلف از جمله رفاه اجتماعی و شهرسازی به بررسی و ارائه استدلال بر مبنای قرآن و روایات مشغول هستند.
captcha