نیازمند وقف‌ در حوزه قرآن و ازدواج جوانان هستیم
کد خبر: 3551051
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
رئیس اداره اوقاف بردسکن:

نیازمند وقف‌ در حوزه قرآن و ازدواج جوانان هستیم

گروه اجتماعی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بردسکن با بیان اینکه 748 موقوفه در شهرستان داریم که 95 درصد آن در ارتباط با عزاداری‌های ماه محرم و صفر است، گفت: امروزه نیازمند وقف درآمدزا مختص سایر ائمه(ع)، وقف در راستای ترویج فرهنگ قرآن و شهدا و کمک به زوج‌های جوان، هستیم.

حجت‌الاسلام ابراهیم سردارآبادی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بردسکن، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی اظهار کرد: درحال حاضر، نیازمند وقف حول محور شهدا جهت ترویج فرهنگ شهادت و برگزاری یادواره‌ها، کمک به زوج‌های جوان جهت خرید جهیزیه و ساخت مسکن، هستیم که باید در این موارد هم تبلیغ شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بردسکن از خیران و واقفان خواست به مسائل جدید و مورد نیاز شهرستان که ضروری است، بپردازند و افزود: متأسفانه وقف درآمدزا جهت ترویج فرهنگ قرآنی در بردسکن نداریم.
وی ادامه داد: ۹۵ درصد موقوفات بردسکن در ارتباط با عزاداری‌های ماه محرم و صفر است که نیاز جامعه است ولی در کنار این مهم می‌توانیم با همکاری مردم برای مراسم جشن و سوگواری سایر ائمه(ع) نیز موقوفه داشته باشیم ضمن اینکه تاکنون موقوففه‌هایی که خاص حضرت زهرا(س) و یا عید غدیر باشد و موقوفات منفعتی در رابطه با مساجد نداریم که از درآمد آن بتوان جهت تشویق و ترغیب جوانان به ازدواج و مسایل دینی استفاده کرد.
وی با تأکید براینکه امروز وقف درآمدزا برای سایر ائمه(ع) غیر از امام حسین(ع) در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و شهدا و کمک به زوج‌های جوان، موردنیاز شهرستان است، عنوان کرد: عمل به نیات واقفین، تبیین وقف با استفاده از آیات و روایات و همکاری نهادها در این امر می‌تواند باعث ترویج فرهنگ وقف شود.
سردارآبادی با اشاره به برگزاری مراسم زنگ انشاء با موضوع وقف در مدارس با همکاری آموزش و پرورش و برگزاری مسابقه نقاشی در مهدهای کودک شهرستان، افزود: در بردسکن 748 موقوفه داریم که 466 مورد آن وقف منفعتی و الباقی،‌ وقف انتفاعی است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بردسکن با اشاره به 10 وقف در سال جاری که شش مورد آن توسط خانواده‌های شهدا به ثبت رسیده است، افزود: صدا و سیما، جامعه خبرنگار، اصحاب رسانه و روزنامه‌ها می‌توانند با بازتاب اخبار وقف، اقدامات مؤثری در ترویج این فرهنگ ماندگار انجام دهند.

captcha