پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در مشهد برگزار می‌شود
کد خبر: 3544814
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷
صبح فردا؛

پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در مشهد برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: پانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در بخش مؤسسات و عموم مردم به صورت کتبی و آزمون کارکنان دولت به صورت مجازی همزمان با سراسر کشور فردا پنجشنبه،۲۰ آبان‌ماه در مشهد برگزار خواهد شد.

‌حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، ابراز کرد: پانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در بخش مؤسسات و عموم مردم فردا پنجشنبه،۲۰ آبان‌ماه ساعت 8:30 در هنرستان هنرهای زیبا واقع در قاسم‌آباد، بلوار ادیب ۳۳ به صورت کتبی برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین این آزمون برای متقاضیان 19 شهرستان‌ استان نیز در سطح ادارت ارشاد شهرستان‌های خراسان رضوی همزمان با شهر مشهد برگزار می‌شود.
معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به حضور ناظرانی در شهرستان‌های استان در زمان برگزاری آزمون، اظهار کرد: این آزمون در چهار گروه حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن، تدبر در قرآن و معارف و اهل بیت(ع) و همچنین ١٨ رشته برگزار می‌شود که در این دوره، آزمون دو رشته آشنایی با صحیفه سجادیه و رشته عقاید قرآنی به رشته‌های قبلی افزوده شده است.
وی با اشاره به میزان مشارکت و ثبت‌نام در دو بخش مؤسسات قرآنی و عموم مردم و کارکنان دولت استان در پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت، عنوان کرد: در مجموع مؤسسات قرآنی و عموم مردم و کارکنان دولت در خراسان رضوی بیش از ۱۰ هزار نفر برای حضور در این آزمون ثبت‌نام کردند.
حجت‌الاسلام کاظمی‌نسب اضافه کرد: در میان استان‌های کشور در میزان مشارکت، خراسان رضوی رتبه سوم را به خود اختصاص داده است که رتبه‌های اول و دوم را نیز استان‌های اصفهان و البرز در اختیار دارند.
وی بیان کرد: ثبت‌نام در این آزمون برای مؤسسات قرآنی و عموم مردم در بازه زمانی بیستم شهریورماه الی ۳۰ مهرماه صورت گرفت که در این مدت حدود چهار هزار و ۳۱۱ نفر از عموم مردم علاقه‌مندان اقدام به ثبت‌نام کردند.
حجت‌الاسلام کاظمی‌نسب با بیان اینکه برای بخش کارکنان دولت نیز با توجه به اینکه زمان ثبت‌نام از بیستم شهریورماه الی ۱۰ آبان ماه ادامه یافت، افزود: حدود شش هزار و پانصد نفر از کارکنان دولت خراسان رضوی در این آزمون ثبت‌نام کردند که البته این آمار به غیر از فرهنگیان آموزش و پرورش است زیرا ثبت‌نام این گروه از کارکنان دولت از ۲۰ آبان‌ماه آغاز می‌شود.
وی ادامه داد: آزمون این دوره برای کارکنان دولت همزمان با سراسر کشور ۱۹ آبان‌ماه به صورت مجازی برگزار می‌شود که داوطلبان خراسان رضوی براساس زمانبندی صورت گرفته و برای جلوگیری از شلوغی سامانه آزمون، روز پنجشنبه، ۲۰ آبان‌ماه در آزمون مجازی شرکت می‌کنند.
حجت‌الاسلام کاظمی‌نسب با بیان اینکه امسال برای نخستین بار است که شرکت کارکنان دولت در آزمون سراسری قرآن و عترت و کسب موفقیت در آن، معادل ۲۸ ساعت کار آموزشی ضمن خدمت برای آنها محسوب می‌شود، بیان کرد: سال‌های گذشته کارکنان دولت مانند عموم مردم و براساس علاقه‌مندی خود در این آزمون شرکت می‌کردند.
معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در مورد سطح‌بندی کارکنان دولت در آزمون سال جاری نیز اضافه کرد: براین اساس، وقتی یکی از کارکنان دولت در یک سطح پذیرفته می‌شود به سطح دیگر رفته و این امر به صورت سلسله‌وار ادامه پیدا می‌کند تا در نهایت آشنایی با قرآن، کامل شود.
captcha