مردم گیلان بیش از 24 میلیارد ریال زکات پرداخت کردند
کد خبر: 3542281
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸

مردم گیلان بیش از 24 میلیارد ریال زکات پرداخت کردند

گروه اجتماعی: معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد گیلان گفت: مردم گیلان در نیمه نخست امسال 24 میلیارد و 607 میلیون و 125 هزار ریال زکات مستحبی و فطریه پرداخت کرده اند.

حمیدرضا امیری، معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد گیلان در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، با قدردانی از مردم نوعدوست استان به جهت پرداخت به موقع زکات اظهار کرد: هر روستا یک رابط افتخاری و شورای زکات دارد که در دبیرخانه دارای پرونده هستند و وظیفه شورای زکات جمع‌آوری زکات محله و رساندن به دست نیازمندان همان منطقه است.

وی افزود: مردم نیکوکار گیلان در نیمه نخست امسال 24 میلیارد و 607 میلیون و 125 هزار ریال زکات مستحبی و فطره پرداخت کرده اند و این روند در طول سال ادامه دارد.

امیری با اشاره به اینکه گیلان زکات واجب ندارد، گفت: کشاورزان و باغداران و دامداران زکات مستحبی شامل محصولات کشاورزی مانند برنج، چای، مرغ، ماهی  پرداخت می کنند و از مرغداران و پرورش دهندگان ماهی، گوسفند، عسل، مرکبات و زیتون دریافت و به فقرا و نیازمندان همان محله که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند، توزیع می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: برخی از فعالیت ها و خدمت رسانی به محرومان از قبیل کمک هزینه درمان، خرید جهیزیه، تحصیل، مسکن از زکات هزینه می شود و اگر مردم زکات خود را به موقع پرداخت کنند رسیدگی به مشکلات محرومان هم در زمان مناسب خود اتفاق می افتد.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد گیلان به اهمیت ترویج فرهنگ زکات در جامعه نیز اشاره کرد و ادامه داد: پرداخت به موقع زکات علاوه بر افزایش برکت اموال، موجب کاهش فقر و به دنبال آن بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه هم رفع می‌شود.
captcha