اجتماع رهروان زینبی با شعار «لبیک یا زینب (س)» در سراسر کشور
کد خبر: 3537508
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵

اجتماع رهروان زینبی با شعار «لبیک یا زینب (س)» در سراسر کشور

گروه جامعه: اجتماع رهروان زینبی با شعار لبیک یا زینب (س) عصر جمعه 23 مهرماه ماه مصادف با 12 ماه محرم و سومین روز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش در امامزادگان شاخص کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، حجت الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و آرزوی قبولی عزاداری‎ها در پیشگاه حق تعالی به نقش حضرت زینب (س) در ابلاغ پیام نهضت امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: حضرت زینب(س) در تمام صحنه‎ها چون کوهی استوار، مقاومت کرد تا رسالتی را که در تبیین این حماسه ماندگار بر عهده گرفته با شایستگی به سرانجام برساند.

شرفخانی افزود: زینب كبری (س) در مقاطع زمانی و مكانی مختلف با خطابه‌های آتشین و خارق‌العاده خود آنچنان در راستای ابلاغ پیام عاشورا گام نهاد كه همگان را به حیرت وا داشته است.

وی با اشاره به وظایف زنان مسلمان امروز در تاسی به این بانوی بزرگ اسلام گفت: سخنان این بانوی با عظمت در مواجهه با عبیدالله و یزید و در دفاع از حرم رسول خدا كم نظیر و بلكه در نوع خود بی‌نظیر است. این بانوی برگزیده اسلام توانست با ابزارها و شیوه‌های گوناگون و علم و شناخت بی‌كران خود به بهترین نحو از حركت برادر خود امام حسین (ع) دفاع كند و پیام و محتوا و ابعاد نهفته نهضت عاشورا  را به گوش جهانیان دیروز؛ امروز و فردا برساند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف در ادامه با بیان اینکه این سازمان وظیفه اجرای امینانه نیات بیش از 47 هزار موقوفه مرتبط با نهضت حسینی را بر عهده دارد، گفت: براین اساس هرساله در ایام محرم و صفر طرح ملی و سراسری سوگواره بصیرت عاشورایی با هدف اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش مرتبط با عزاداری امام حسین (ع)، تبیین قیام اباعبدالله الحسین (ع) و عبرت‎ها و درس‎های عاشورا، تقویت باورهای دینی، ترویج معارف اهل بیت (ع) بخصوص امام حسین (ع)، تبیین سبک زندگی حسینی و ایجاد بصیرت‎افزایی در میان مردم با بهره‎گیری از بیانات امام خمینی‎(ره) و مقام معظم رهبری پیرامون قیام امام حسین (ع) برگزار می‎شود.

شرفخانی ادامه داد: امسال طرح ملی «سوگواره بصیرت عاشورایی» از ابتدای دهه  اول ماه محرم در 2956 بقعه متبرکه و امامزاده در حال برگزاری است که یکی از برنامه‎های اصلی آن بر گزاری اجتماع بزرگ رهروان زینبی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با اشاره به اینکه تداوم حرکت و قیام امام حسین (ع) توسط حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) بعد از واقعه عاشورا اتفاق افتاد، تصریح کرد: بدین منظور برای تبیین ابعاد این رسالت بزرگ، اجتماع بزرگ رهروان زینبی عصر 12 ماه محرم با حضور بانوان؛ هیئت‎های مذهبی بانوان؛ خواهران بسیجی ودانش آموزان ودانشجویان در 351 امامزاده شاخص کشور و نقاط ومراکز دینی مختلف و با شعار لبیک یا زینب (س) با حضور بانوان سوگوار و عزادار سید و سالار شهیدان برگزار می‎شود.

وی با اشاره به برنامه‎های این اجتماع بزرگ تصریح کرد: قرائت قرآن کریم؛ مداحی و سخنرانی و ذکر مناقب و فضایل بزرگ بانوی کربلا زینب کبری(س)، امضای میثاق‎نامه بانوان زینبی و قرائت آن در جمع عزاداران و تجلیل از مادران و همسران شهدای مدافع حرم از جمله برنامه‎های اجتماع بزرگ رهروان زینبی است.
captcha