اجرای 100 عنوان برنامه فرهنگی در ایام محرم در شیراز/ هنرنمایی تعزیه‌كاران در تمام نقاط شهر
کد خبر: 3536506
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹
همتی بوشهری خبر داد:

اجرای 100 عنوان برنامه فرهنگی در ایام محرم در شیراز/ هنرنمایی تعزیه‌كاران در تمام نقاط شهر

گروه هنر: رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهردار شیراز از اجرای 100 عنوان برنامه فرهنگی در ایام محرم در نقاط مختلف این كلان‌شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، احمد همتی بوشهری، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز امروز، 17 مهر از اجرای بیش از 100 عنوان برنامه فرهنگی در ایام ماه محرم در شیراز خبر داد و گفت: این برنامه‌ها با مشارکت فرهنگسراها اجرا می‌شود.
وی به برگزاری برنامه کودکان عاشورایی در دهه دوم ماه محرم‌الحـرام همراه با مانور بزرگ سربازان کوچک امام زمان(عج) با شعار کودکان تشنه‌اند اشاره كرد و افزود: این برنامه با برپایی غرفه‌‌های فرهنگی و شهروندی در بوستان آزادی اجرا می‌شود.
معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز بیان کرد: در قالب این برنامه غرفه‌های مشاوره مذهبی، غرفه مداحی ویژه کودکان و خیمه کودکان حسینی با هدف معرفی حضرت علی‌اصغر (ع) به عنوان الگو به جامعه برپا می‌شود.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با بیان اینکه در دهه محرم غرفه سازمان مدیریت پسماند با رویکرد عدم استفاده از ظروف یک بار مصرف مقابل فرهنگسرای قرآن برپا گردید و تلاش شد تا با حضورکارشناسان شهروندی وبرپایی میز خلاقیت کودکان و توزیع بروشور آموزش‌های مرتبط با رعایت نظافت شهری در ایام محرم به شهروندان ارائه شود.
وی فراخوان سوگواره فرهنگی و هنری ویژه ماه محرم را از دیگر برنامه‌های این ماه برشمرد و بیان کرد: این برنامه در قالب نمایشگاه عکس، نقاشی و خطاطی با موضوع واقعه کربلا با حضور هنرمندان برگزار می‌شود.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با بیان اینکه کارگاه‌های آموزشی ویژه محرم با هماهنگی آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) برگزار می‌شوند، گفت: یکسری سخنرانی با موضوع سبک زندگی حسینی در فرهنگسراها برگزار می‌شود.
همتی بوشهری با اشاره به چاپ بروشورهای ویژه محرم و معرفی فرهنگسراها اظهار كرد: همچنین روزنامه دیواری با عنوان روزنگار قیام و بروشورهای تبیین آداب محرم با هدف معرفی سیره و شخصیت حضرت امام حسین (ع) به نسل جوان چاپ می‌شود.
معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز با بیان اینکه تعزیه ویژه این ماه در تمام مناطق شهر شیراز اجرا می‌شود، گفت: این برنامه در دهه دوم ماه محرم اجرا خواهد شد و اهمیت آن تشریح واقعه کربلا با استفاده از ابزار هنر است.
وی بر لزوم تبیین واقعه عاشورا برای کودکان تاکید كرد و گفت: بخش عمده برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری به کودکان اختصاص دارد که در قالب مسابقات نقاشی، مراسم عزاداری ویژه کوکان، قصه‌گویی و غیره با محوریت فرهنگسراها اجرا می‌شود.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز پخش فیلم، برگزاری مسابقه شعار شهروندی برگرفته از روایات حسینی، فضاسازی محیطی و برگزاری مسابقه طراحی و ساخت ماکت توسط دانش‌آموزان با همکاری مدارس را از دیگر ویژه برنامه‌های ماه محرم برشمرد.
همتی بوشهری با بیان اینکه مسابقه مداحان کوچک حسینی همراه با مراسم زیارت عاشورا و مسابقه کتابخوانی از جلد اول کتاب حماسه حسینی نیز در فرهنگسراها برگزار می‌شود، افزود: همایش ریحانه عاشورا، پخش زیارت عاشورا در فرهنگسراها و پخت آش و شله‌زرد نذری نیز جزو برنامه‌های این ماه قرار دارد.
معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز با اشاره به اینکه گزیده‌ای از احادیث امام حسین(ع) با مضامین اخلاقی تدوین و چاپ می‌شود، گفت: شرکت در اردوی فرهنگی تور مهربانی و ترویج مکارم اخلاقی از دیگر برنامه‌های قابل اجرا در ماه محرم است.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز اظهار كرد: علاوه بر این‌ها نمایشگاه آثار پدیدآورندگان آثار هنری در حوزه عاشورا و پوسترهای عاشورا نیز در فرهنگسراهای شیراز برپا می‌شوند.
captcha