23 مهرماه بزرگ‌ترین تعزیه میدانی كشور در فارس اجرا می‌شود/ پیش‌بینی حضور 50 هزار نفر
کد خبر: 3536425
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳

23 مهرماه بزرگ‌ترین تعزیه میدانی كشور در فارس اجرا می‌شود/ پیش‌بینی حضور 50 هزار نفر

گروه هنر: همزمان با ایام ماه محرم‌الحرام بزرگ‌ترین تعزیه میدانی كشور ساعت 8 صبح جمعه، 23 مهرماه در تپه‌های حضرت صاحب‌الزمان(عج) روستای صحرارود فسای استان فارس برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، همزمان با ایام ماه محرم‌الحرام بزرگ‌ترین تعزیه میدانی كشور  ساعت 8 صبح جمعه، 23 مهرماه در تپه‌های حضرت صاحب‌الزمان(عج) روستای صحرارود در 10 كیلومتری شهرستان فسای استان فارس برگزار می‌شود.
در این تعزیه 220 نفر از هنرمندان استان فارس با عنوان «لقمه‌های حرام قاتلین امام حسین(ع)» به ایفای نقش خواهند پرداخت كه در آن جمع كثیری از مردم استان جهت تماشا حضور می‌یابند.  
محمدکاظم رحمانی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فسا در این باره گفت: بزرگترین تعزیه میدانی کشور در سال ١٣٩١ به ثبت ملی معنوی  کشور رسیده است.
وی با بیان اینكه پیش‌بینی می‌شود در سال جاری قریب 50 هزار نفر از عاشقان و اردتمندان اهل بیت(ع) از این نمایش بازدید كنند، گفت:  این اثر هنری توسط مهدی محمدی، شکرالله خاکرند، وحید بنده خدا، محمود سیمکانی و محمد شایق به رشته تحریر در آمده و توسط محمود سیمکانی کارگردانی شده است که به سرپرستی سیروس و بهمن دستان به اجرا در می‌آید.
رحمانی اظهار كرد: در نمایش مذهبی مذکور هیئت نویسندگان با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب(مد ظله العالی) در خصوص سبک زندگی اسلامی به واقعه عاشورا از منظر اشرافیت پرداخته است و چگونگی فراهم شدن زمینه قتل امام حسین(ع) را بیان کرده‌اند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فسا گفت: در اثر نمایشی یاد شده، تعداد ٢٢٠ بازیگر و بازی ساز در فضایی به متراژ ١٠ هزار متر مربع داستان دارالحکومه  کوفه، شهادت امام حسین(ع) و اسارت اصحاب و یاران سرور و سالار شهیدان (ع) را به تصویر می‌كشند.
captcha