كودكان عاشورایی فارس گردهم می‌آیند
کد خبر: 3535247
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱

كودكان عاشورایی فارس گردهم می‌آیند

گروه اجتماعی: همزمان با هفته ملی كودك در ایام محرم، گردهمایی كودكان عاشورایی با عنوان «كودكان تشنه‌اند» در فارس برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، سیده اعظم موسوی، اداره كل كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان استان فارس امروز، 12 مهرماه گفت: برنامه‌های هفته ملی كودك با نگاه ویژه به آئین‌های دینی و مذهبی خصوصا ًدر ایام محرم، از فردا سه‌شنبه، 13 مهر آغاز می‌شود.
وی با یادآوری اینكه برنامه‌های هفته ملی كودك، سراسری است، گفت: این برنامه‌ها كه تا 21 مهر ادامه دارد، با اجرای برنامه‌های مختلف و متنوعی همراه خواهد بود.
موسوی گفت: گردهمایی کودکان با عنوان «كودكان تشنه‌اند» در قالب دسته‌های عزاداری و سینه زنی، اجرای فعالیت در روستاها، برپایی نمایشگاه آثار اعضا، تجلیل از فرزندان شهدای مدافع حرم، دیدار با کودکان بیمار و اجرای برنامه در بیمارستان‌ها، اهدای کتاب و سرگرمی‌های سازنده، برگزاری جلسات مشاوره و پرسش و پاسخ، برگزاری نشست و همایش قصه‌گویی، عطر افشانی قبور شهدا با حضور کودکان، از برنامه‌های این فته است.
مدیر روابط عمومی كانون پرورش فكری كودك و نوجوان فارس در خصوص برنامه‌های استانی نیز گفت: برنامه‌های كانون فارس از روز پنجشنبه، 15 مهرماه با عطرافشانی قبور شهدا و با هدف تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا آغاز می‌شود.
موسوی ادامه داد: برپایی غرفه‌های فرهنگی هنری با موضوع کودکان عاشورا با اجرای برنامه توسط مراکز فرهنگی هنری شیراز، نقاشی با موضوع کودکان تشنه‌اند، نذر و نیاز کودکان، معرفی کتاب‌های عاشورایی، معرفی کودکان عاشورایی، نمایشگاه نقاشی، سلامت و فروش محصولات فرهنگی، از برنامه‌های كانون فارس خواهد بود.
مدیر روابط عمومی كانون پرورش فكری كودك و نوجوان فارس همچنین از برپایی صبح شعر کودکان عاشورا، پرده خوانی و نقالی و اجرای تعزیه با موضوع کودکان عاشورا، در هفته ملی كودك در شیراز و برخی شهرهای فارس خبر داد.
captcha